بانک‌های سوئد و دانمارک اسرائیل را تحریم کردند

يكشنبه ، 13 بهمن 1392 ، 15:28

آفتاب: روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: بانک سوئدی "نوردآ" و بانک دانمارکی "دانسکه بانک" تصمیم گرفتند سه بانک اسرائیلی را به دلیل فعالیت‌هایشان در زمینه شهرک‌سازی‌ها تحریم کنند.

روزنامه مذکور گزارش داد که بانک "نوردآ" و "دانسکه بانک" به ترتیب بزرگترین بانک ها در سوئد و دانمارک به شمار می‌روند.

صندوق بازنشستگی هلند نیز اوایل سال جاری میلادی معاملات خود با پنج بانک اسرائیلی که دارای شعبه‌هایی در شهرک‌های یهودی‌نشین بودند، متوقف کرد.

پیشتر یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نسبت به خطرات ناشی از شکست روند مذاکرات با فلسطینی‌ها هشدار داده و اعلام کرد که این اقدام مقدمه‌ای برای ضررهای اقتصادی بزرگ است.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که تحریم‌های اروپایی باعث می‌شود ضررهایی به ارزش 11 میلیارد شکل به صورت سالانه به اقتصاد اسرائیل وارد شود.

در همین راستا، نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون تحریم‌ها علیه اسرائیل پاسخ داده و اعلام کرد: تاکنون کسی به دلیل تهدیدهای اقتصادی از زمین خود چشم‌پوشی کند.

پیشتر جان کری در نشست امنیتی مونیخ آلمان اظهار کرد: در صورتی که توافقی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین محقق نشود، اسرائیل در معرض انزوای بیشتر و تحریم‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد.

بنت تصریح کرد: می‌خواهم بگویم که ما از حقوق خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم چرا که امنیت تنها با ثبات اقتصادی تشکیل می‌شود و ثبات اقتصادی با تشکیل کشور فلسطین در نزدیکی فرودگاه بن گوریون محقق نخواهد شد.

این مقام اسرائیلی افزود: ما از دوست خود آمریکا توقع نداریم که گوشه‌ای بایستد و شاهد تلاش‌ها برای تحریم علیه اسرائیل باشد و من می‌گویم که ما از گذشته و از حال حاضر آموخته‌ایم که ما قدرتمند هستیم.

به گزارش ایسنا، پیشتر یک مسئول اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد که تحریم‌های اروپایی وارد مرحله بسیار خطیری شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 13 بهمن 92
خودکشی دسته‌جمعی با منوکسیدکربن در ژاپن ◄

مطالب مرتبط
بنر