پیشنهاد تفکیک سنی برای حداقل دستمزد ۹۳

يكشنبه ، 20 بهمن 1392 ، 11:07

اولین جلسه سه‌جانبه میان نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال۹۳ تشکیل شد و شرکای اجتماعی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

معاون روابط کار وزارت کار از طراحی و تدوین مدل جدید تعیین مزد از ابتدای سال آینده خبر داد و پیشنهاد کرد که به کارگران زیر 30سال یک مقدار حقوق و به بالای 30سال حقوق دیگری تعلق گیرد.حسن هفده‌تن با اشاره به اینکه در سال92 اگر حقوق کارگران 487هزار تومان بود، برای کارفرمایان بالغ بر 900هزار تومان هزینه دربرداشت تأکید کرد:

باید عوامل تشکیل‌دهنده هزینه‌های تولید را کارشناسی کنیم تا بتوانیم زیرساخت مناسب برای تحقق کارشایسته را فراهم کنیم و با برگزاری کارگروه‌های ویژه باید به سمت کاهش نرخ بیکاری و کاهش هزینه‌های کارفرما قدم برداریم. حسن طایی، معاون اشتغال وزارت کار نیز با اعلام اینکه در سال‌های آینده تا 10 میلیون نفر آماده ورود به بازار کار می‌شوند، گفت: باید به سمت تعیین حداقل دستمزد کارآمد پیش برویم. ولی‌الله صالحی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار هم به‌همشهری گفت: در جلسه اول بحث‌های کلی مطرح شد اما موضع مشخص ما عمل به قانون کار و ماده41 است که می‌گوید: افزایش دستمزد براساس نرخ تورم باشد. میزان رشد قیمت‌ها در سبد معیشتی کارگران هم در حال برآورد است که در جلسه آینده به شرکای کار اعلام می‌کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 20 بهمن 92
انتشار ایران‌چک‌ جدید ۱۰۰هزارتومانی /عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر