1 میلیون و 60 هزار نفر در صف وام ازدواج

يكشنبه ، 27 بهمن 1392 ، 14:20

طبق آمار بانک مرکزی رشد سپرده‌های قرض‌الحسنه طی 8 الی 9 ماهه سال جاری رشد منفی داشته است.
سید علی‌اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طبق آخرین آمار بانک مرکزی رشد سپرده‌های قرض‌الحسنه طی 8 الی 9 ماهه سال جاری تقریباً 8 درصد بوده که شاید یکی از دلایل آن نرخ تورم و دیگری افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باشد.

وی تصریح کرد: در سال 92 نزدیک به 800 وام ازدواج از طریق شبکه بانکی پرداخت شده که این رقم حدود 24 هزار و 600 میلیارد ریال بوده است.



وی تصریح کرد: در کل به 5 میلیون و 50 هزار نفر تاکنون تسهیلات ازدواج پرداخت شده ضمن آنکه بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سامانه ازدواج بانک مرکزی فعال هستند.

وی با بیان آنکه به هر صورت نظام بانکی باید با توجه به رشد ازدواج باید جوابگوی تقاضای وام ازدواج باشد عنوان کرد: به همین منظور برای پاسخگویی مناسب به دریافت کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برخی از بانک‌های خصوصی را هم وارد این موضوع کردیم که در حال حاضر در حال اجرای آموزش‌های لازم برای کارکنان این بانک‌ها در رابطه با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان هستند.

وی با بیان‌ آنکه رقم اعلام شده 1 میلیون و 60 هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج شناور است تصریح کرد: سال آینده هم از ابتدای سال قطعاً 1 میلیون نفر به این رقم اضافه خواهد شد که با ورود بانک‌های خصوصی به عرصه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قطعاً ما می‌توانیم پوشش بهتری را برای پرداخت تسهیلات به مرحله اجرا بگذاریم.

میرمحمد صادقی ادامه داد: دولت باید در رابطه با بحث پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بانک‌ها کمک کند در کنار این موضوع باید در نظر داشت که افزایش سقف تسهیلات ازدواج از 3 میلیون تومان به 5 میلیون تومان باعث شد که توان بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان بیشتر کاهش یابد.

وی در پایان گفت: کل تسهیلات پرداخت شده در آذرماه سال جاری 227.3 هزار میلیارد ریال در یک ماه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد رشد را نشان می‌دهد که این موضوع نشان‌دهنده آن است که بانک‌ها با تمام توان در حال پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 8 اشتباهی که نباید با آیفون‌ انجام دهید
تو هم می توانی ، 5 راز موفقیت در سختی ◄

مطالب مرتبط
بنر