نرخ تورم انگلیس چقدر است؟

چهارشنبه ، 30 بهمن 1392 ، 11:47


نرخ تورم سالانه انگلیس در ژانویه برای نخستین بار در بیش از چهار سال گذشته به پایین هدف بانک مرکزی این کشور رسید و انتظارات را نسبت به پایین ماندن نرخ‌های بهره تقویت کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد تورم قیمت مصرف کننده بر مبنای سالانه از دو درصد در دسامبر به 1.9 درصد در ژانویه کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ سالانه تورم از نوامبر 2009 به این سو به شمار می‌رود. هدف بانک مرکزی انگلیس برای تورم، دو درصد است.

انتظار می‌رود با کاهش فشارهای تورمی در انگلیس قدرت هزینه مصرف کننده افزایش پیدا کند. روند رشد قیمت‌ها در این کشور طی پنج سال گذشته بالاتر از دستمزدها بوده و کاهش استانداردهای زندگی را به دنبال داشته است.

مقامات بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده‌اند پیش از تصمیم برای بالا بردن نرخ بهره از سطح اندک 0.5 درصد، باید از قوی بودن احیای اقتصادی مطمئن شوند.

کاهش فشارهای تورمی در ژانویه به دلیل افزایش اندک الکل و دخانیات نسبت به سال گذشته و همچنین عوامل دیگری مانند کاهش هزینه‌های سرگرمی روی داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، تورم در بیشتر جهان در حال توسعه طی ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است. تورم سالانه منطقه یورو در ژانویه به 0.7 درصد کاهش یافت و به نگرانی‌ها نسبت به خطر تورم منفی در این بلوک و کاهش مداوم قیمت‌ها افزود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 30 بهمن 92
دهک‌های درآمدی در خانه‌های چند متری زندگی می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر