نرخ تماس بین شهری موبایل، کم می شود

شنبه ، 3 اسفند 1392 ، 14:53

مهر نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن و برقراری سرویس رومینگ ملی میان اپراتورهای تلفن همراه و نیز کاهش هزینه تماس بین شهری موبایل تا 6 ماه آینده خبر داد .
محمود واعظی در راستای سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور از اجرای 3 تصمیم تا 6 ماه آینده با همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.


وی از اجرای طرح همکدی داخل استانی در تلفن ثابت در همه استانها خبر داد و گفت: به این معنی که اگر شما در شهری از یک استان هستید و می خواهید با شهری دیگر از توابع همان استان تماس بگیرید دیگر نیازی به گرفتن کدهای بین شهری نداشته باشید و برای بقیه کل کشور نیز فقط یک تعرفه داشته باشیم. این به این معنی است که مکالمات تلفن ثابت فقط در دو نرخ داخل استانی و ملی اجرا شود؛ اگر چه با تداوم ادغام فناوری ها و رفتن به سوی پروتکل های IP بسیاری از خدمات در آینده یکپارچه می شوند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تلفن همراه نیز از تلاش برای یکسان سازی تلفن در تعرفه و در شماره خبر داد و گفت: در این صورت هزینه جابجایی سیم کارت برداشته می شود و هزینه تماس بین شهری کاهش خواهد یافت؛ از این رو شماره تخصیص یافته بین شهری نخواهیم داشت و همه شماره ها ملی می شوند.


واعظی سومین تصمیم این وزارتخانه را که قرار است ظرف 6 ماه آینده عملیاتی شود برقراری رومینگ ملی عنوان کرد و افزود: هم اکنون مشترکی که از یک اپراتور سیم کارت دارد، اگر سیم کارتش در منطقه ای آنتن ندهد ارتباط مشترک با شبکه به طور کل قطع می شود، اما با برقراری رومینگ ملی، در این شرایط آنتن سیم کارت مشترک، روی اپراتور دیگری که در آن منطقه آنتن قوی دارد منتقل شده و از قابلیت سرویس رومینگ استفاده می شود؛ به این ترتیب رقابت سالم میان اپراتورها در تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی به وجود می آید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► چگونه از شکست پیروزی بسازیم؟
هشدار های امنیتی پلیس برای خرید شب عید ◄

مطالب مرتبط
بنر