جدیدترین آمار از بیماری‌های شغلی در مردان

دوشنبه ، 5 اسفند 1392 ، 13:25

در مجموع بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال 92، می‌توان گفت که 20 درصد کارگاه‌ها با عامل زیان‌آور صدا و 26 درصد کارگاه‌ها با عامل زیان‌آور گرد و غبار روبرو هستند.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از گسترش آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای جهت افزایش آمار کارگاه‌ها و شاغلان تحت پوشش معاینات شغلی دوره‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا عزتیان در نشست خبری هفته سلامت مردان که با شعار «سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان» برگزار شد، گفت: اشغال پست‌های کاری توسط زنان، مردان را به سمت شغل‌های پرخطر سوق می‌دهد. این در حالی است که آسیب به مردان می‌تواند تبعات اجتماعی زیادی را متوجه جامعه و سیستم بهداشتی درمانی کشور کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آمار و ارقام بیماری‌های ناشی از کار در مردان، گفت: مواجه شدن با عوامل زیان‌آور محیط کار و ایجاد بیماری، روند طولانی را می‌طلبد. اما در مجموع بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال 92، می‌توان گفت که 20 درصد کارگاه‌ها با عامل زیان‌آور صدا و 26 درصد کارگاه‌ها با عامل زیان‌آور گرد و غبار روبرو هستند.

همچنین 36 درصد شاغلین با وضعیت نامناسب بدنی در محیط کارشان کار می‌کنند. 13 درصد شاغلین نیز در مواجهه با دود و دم فعالیت می‌کنند. از میان کارگاه‌های موجود، 63 درصدشان شناسایی شده‌اند و 46 درصد شاغلین آنها تحت معاینات دوره‌ای قرار دارند. علت این موضوع نیز تنوع و پیچیدگی کاری در ایران در مقایسه با دنیاست.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به منظور افزایش آمار کارگاه‌ها و شاغلین تحت پوشش معاینات دوره‌ای، گسترش آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای را ابلاغ کرده‌ایم.

به این ترتیب انتظار آن است در سال 93 افزایش چشمگیری را در شمار کارگاه‌ها و شاغلین تحت پوشش معاینات دوره‌ای شاهد باشیم. در مجموع سال آینده حدود 1000 آموزشگاه بهداشت حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فروش ویلا در شمال به ۱۹ میلیون تومان! +عکس
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 5 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر