نفت در بازار جهانی ارزان شد

سه شنبه ، 6 اسفند 1392 ، 15:00


نگرانی ها از کمبود عرضه که ناشی از تداوم پایین بودن صادرات لیبی و دیگر صادرکنندگان است مانع از افت قابل توجه قیمت نفت در روز سه شنبه شده است.

به گزارش تسنيم، کاهش سرمای هوا در آمریکا و اروپا احتمالا موجب کاهش تقاضا برای نفت حرارتی شده و در حال حذف این عامل حمایتی از بازار است. سرمای هوا موجب افزایش قیمت در دوره ای شده بود که معمولا تقاضا برای نفت در آن پایین می آید.

سرمایه گذاران همچنین انتظار دارند قیمت بنزین در آستانه آغاز فصل سفرهای تابستانی در آمریکا، افزایش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین قیمت سال جاری در جلسه گذشته، امروز با 29 سنت کاهش به 110 دلار و 35 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 62 سنت افزایش یافته بود، امروز 52 سنت کاهش یافت و به 102 دلار و 30 سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «پس از نفت کوره، اکنون نگاه بازار به تقاضا برای بنزین است. برخی پالایشگاه ها برای انجام تعمیرات تعطیل خواهند شد، اما سخت می توان در این مقطع مسیر حرکت قیمت نفت را پیش بینی کرد.»

نگرانی ها از اختلال بیشتر در عرضه نفت پس از ادامه ناآرامی ها در لیبی، سودان جنوبی، نیجریه و تحریم های ایران، احتمال کاهش قابل توجه در قیمت ها را پایین آورده است.

در حالی که توجه بازار معطوف بنزین است، سرمایه گذاران تلاش دارند تا حدس بزنند که آیا افزایش فروش سوخت به دلیل بهبود اقتصاد آمریکا، به جبران کاهش مصرف فرآورده های نفتی و افزایش قیمت نفت کمک می کند یا نه.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 6 اسفند 92
جواهرساز بدون انگشت/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر