معرفی 5 کتاب برتر در حوزه موفقیت

دوشنبه ، 12 اسفند 1392 ، 12:44

 

یک ایده ی ناب این است که همیشه از دانش و تجربیات دیگران استفاده کنید. یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن از تجربیات دیگران استفاده کنید کتاب هایی است که بزرگان ما از خود به جای گذاشتند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر خواندن کتاب هایی که در زمینه تجارت و بیزینس توسط بسیاری از نویسندگان چاپ شده میتواند مفید واقع شود. در ملاقاتی که با یک کارآفرین موفق انجام شده کتاب های ذیل به عنوان مرجع های بزرگ از سوی او معرفی شدند.

 


کتاب "The Art of War" به نویسندگی سان تیزو در زمینه رهبری
کتب فوق العاده کاملی در زمینه رهبری توسط کارآفرینان برجسته نوشته شده است. اما این کتاب بسیار مفید است زیرا که مطالب الهام بخشی برای کارآفرینان تازه کار دارد که می تواند برای آنها درس بزرگی باشد. این کتاب مخصوصا در زمینه تجارت نیز می‌تواند در مراحل اولیه توسعه کمک کننده باشد. به کارآفرینان آموزش می دهد تا خود را برای شرایط مختلف کاری آماده سازند و تجربه کنند. همانطور که همه ما می دانیم، یکی از بزرگترین چالش‌های یک شرکت تازه تاسیس شده مدیریت عوامل ناآشنا است. استراتژی و آماده سازی در بسیاری از موارد به روند کاری شرکت کمک میکند تا در آینده کمتر اشتباه کند.


کتاب "The Little Red Book of Selling" به نویسندگی جفری گیتومر در زمینه فروش
این کتاب از ساده ترین و لذت بخش ترین کتبی است که در زمینه کسب و کار میتوانید از آن بهره بگیرید. این کتاب به ویژه برای کسانی که در زمینه فروش تجربه ای ندارند یا کسانی که می ترسند حتی در مورد موضوع فروش صحبت کنند یا کسانی که فکر می کنند در مورد فروش تجربیات زیادی دارند مناسب است. این کتاب به خوانندگانش آموزش می‌دهد که روند فروش محصولات یک شرکت چگونه است و چه مقدار بودجه باید برای این کار صرف شود.


کتاب "Drive" به نویسندگی دنیل. اچ. پینک در زمینه مدیریت

شاید تعجب کنید که چرا یک کارآفرین این کتاب را برای گروه مدیریت مناسب دانسته است. یکی از روش های قدیمی برای تداوم یک تجارت این است که مدیر عامل کارکنانش را آموزش دهد و عملکردشان را ببیند. در هر صورت این کتاب روی این موضوع که چه چیز باعث انگیزه دادن به مردم می شود تاکید می کند و همچنین مطالب مفیدی را ارائه میدهد تا یک مدیر بتواند برای رشد و پرورش کارکنان خود برنامه ریزی کند.


کتاب "Steve Jobs" به نویسندگی والتر آیزاکسون در زمینه محصولات

به طور معمول شرح کار تجاری برای هرکس متفاوت است اما خوانندگان این کتاب به سادگی می توانند ذهنشان را با موضوع کتاب در یک راستا قرار دهند. کتاب "Steve Jobs" یک استثناهایی برای کار در نظر میگیرد. والتر آیزاکسون خودش تمام ایده های بزرگی را که متعلق به شخص استیو بوده است به صورت تصاویر گوناگون و مطالب مختلف جمع آوری کرده است مثلا توانایی فوق العاده استیو که از طریق تخیلاتش محصولات جدیدی را طراحی میکرده است. کارآفرینان باید بتوانند از استیو برای تولید محصولات و طراحی آن ایده بگیرند.


کتاب "The Speed of Trust" به نویسندگی استفان. ام. آر در زمینه اخلاق در تجارت
این شخص کارآفرین که با وی مصاحبه شده میگوید مطالعه این کتاب بسیار مهم است زیرا اغلب اخلاق در تجارت و کار نادیده گرفته میشود این موضوع مهمی است که اصول اخلاقی رعایت شود به خصوص کارآفرینان باید به آن توجه کنند هرچند که تجارتشان به خوبی پیش برود یا افول کند باید به مسائل اخلاقی در کار توجه کنند. علاوه بر این ایجاد و حفظ اعتماد در میان کارمندان مشتریان و سرمایه گذاران بسیار امر مهمی تلقی می شود. این کتاب به کارآفرینان آموزش می دهد در مورد ایجاد اعتماد وسواس به خرج دهند و  از از دست دادن اعتماد در هراس باشند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► ورود ایران چک 100 هزار تومانی به بازار
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 12 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر