4 ترفند برای بازاریابی از طریق ایمیل

دوشنبه ، 12 اسفند 1392 ، 14:22


موج ایمیل هایی که در اندازه های گوناگون توسط شرکت های مختلف استفاده می شود رو به افزایش است دلیلش هم بسیار ساده است که در ذیل با هم می خوانیم:

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر با یک کلیک ساده ایمیل یک شرکت می تواند محتوی بسیار مفیدی را در غالب اوراق قرضه و معاملات مختلف در اختیار مشتریان همیشگی و یا مشتریان جدید بگذارد لذا وب سایت های متعددی در این زمینه ها روزانه مورد بازدید قرار میگیرد. اما ترفند اینجاست که کاری کنیم مشتریان این ایمیل ها را بازکنند و محتوایش را بخوانند.

 

 


جری جاو مدیر عامل شرکت علوم بازاریابی می گوید: بازاریابی از طریق ایمیل یکی از استراتژی های موثر و سودآور بازاریابی دیجیتال است اما همیشه باید فضایی برای بهبود و سرمایه گذاری در این زمینه وجود داشته باشد تا روند کاری بهتری به وجود بیاید. مسلما عنوان این ایمیل ها بسیار مهم هستند و اولین چیزی هم که کاربر در صندوق پستی ایمیلش مشاهده خواهد کرد عنوان ایمیل است در این زمان کاربر تصمیم میگیرد که این ایمیل را بخواند یا آن را در سطل زباله بیندازد.


بررسی 540 ایمیل بازاریابی از 6 ماه گذشته نشان داد که ترفند های زیر باعث موفقیت بیشتری برای جذب کاربران در خواندن ایمیل می شود:


عنوان را کوتاه بنویسید
بررسی ها نشان داده افرادی که ایمیل هایشان را از طریق تلفن همراهشان دریافت می کنند فقط 35٪ از محتوای ایمیل را می خوانند و باقی مطالب را خوانده نشده رها می کنند. عنوان کوتاه و مختصر ایده الی برای استراتژی های بازاریابی تلفن همراه است زیرا بسیاری از تلفن همراه های هوشمند تنها چند کلمه ی ابتدایی موضوع را نمایش می دهند. بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده 6 تا 10 کلمه برای عنوان کافی است. مردم تنها 21٪ از ایمیل هایی را که عنوانشان بین 6 تا 10 کلمه باشد را چک می کنند این در حالی است که 16٪ از مردم عنوان هایی با 5 کلمه یا کمتر را چک میکنند و 14٪ از مردم نیز عنوان هایی را که بین 11 تا 15 کلمه باشند را اصلا چک نمیکنند.


حتما نام گیرنده را بنویسید
افراد ایمیل هایی را که نام گیرنده داشته باشد حدود 2.6 درصد بیشتر چک می کنند نسبت به ایمیل هایی که نام گیرنده ندارد. حتما برای ایمیل های بازاریابی تان کد مشخص کنید تا این ایمیل شخصی سازی شود و باعث جذب کاربر و جلب توجه او برای خواندن محتوی ایمیل شما بشود.


از فرهنگ پاپ استفاده کنید
شاید تمایلی به استفاده از این ترفند نداشته باشید اما بدانید که فرهنگ پاپ می تواند عنوان هایتان را جذاب کند و بازخوردهای ایمیلتان بهتر شود. مردم ایمیل هایی را که عنوانشان عناوین فیلم، اشعار و ترانه ها باشد را بهتر می خوانند تا ایمیل هایی که عناوین سنتی داشته باشند.


از فرستادن ایمیل های متعدد خودداری کنید
بررسی ها نشان می دهد که یاست هایی که برای فروش فلش تبلیغات می کنند معمولا عنوان ایمیل هایشان بیش از 20 خط است! این در حالی است که کالاها و برندهای دیگر خلاصه نویسی را رعایت میکنند علاوه بر طولانی بودن موضوعات برند این فلش ها هر هفته 4 تا 8 ایمیل برای هر کاربر می فرستند این باعث می شود کاربر از چک کردن تمام ایمیل های فرستاده شده خودداری کند به طور متوسط هر هفته 2 تا 4 ایمیل تبلیغاتی بفرستید تا از جاری شد سیل عظیمی از ایمیل هایتان به صندوق پستی کاربر جلوگیری شد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کاریکاتور/ نحوه روبوسی در عيد نوروز!
چرایی بازگشت این روزهای دلار به کانال 3000 تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر