چند راه حل عملی برای رهایی از استرس پول خرج کردن(1)

سه شنبه ، 13 اسفند 1392 ، 09:46



آیا هنوز بدهی هایتان را پرداخت نکردید؟ آیا دلتان می خواهد برای تعطیلات به ساحلی که در رویایتان میبینید بروید؟ ما هم 100 درصد با شما موافقیم. همیشه به شما گفته شده که پولی را در جایی ذخیره کنید در زندگی گاهی مواردی پیش می‌آید که شما می توانید از این پول ذخیره شده استفاده کنید.

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موارد زیر به شما کمک می کند تا استرس هایتان را برطرف کنید و با صرف هزینه در موارد صحیح از اتمام پولتان جلوگیری شود.

لباس و لوازم جانبی را جای دیگری بگذارید

همه ما یک سری لوازمی داریم که آنها در گنجه یا قفسه ای قرار دادیم شاید به این خاطر که نمیتوانستیم آنها را جای دیگری بگذاریم شاید هم  دیدن این لوازم برایمان ناخوشایند بوده است و خسته کننده به نظر می رسیدند پس بهترین راه برای تغییر این حال شما این است که از یک طراح کمک بگیرید تا اگر ایده های منحصربفردی دارید به شما کمک کند.

به فروشگاه های اطراف سری بزنید تا روحیه تان بهتر شود. خیلی از فروشگاها محصولاتشان را با هزینه هایی کمتر به شما می فروشند از سایت ها هم کمک بگیرید تا قیمت های مشابه با آنچه که در ذهنتان هست برای خرید بسنجید. مقایسه کنید و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید مثلا برای خرید برخی محصولات می توانید به وب سایت های فروش کالا ها مراجعه کنید آنها بهترین گزینه ها را به شما ارائه می دهند شما می توانید کالاهایی را بخرید که تمام پولتان صرف خرید یک کالا نشود. با خرید جدید اما عاقلانه روحیه تان بهتر خواهد شد.


گوشی قدیمی تان را دور نیندازید
آیا شما هم به تازگی گوشی خود را به آندروید یا آیفون ارتقا دادید؟ احتمالا آن گوشی قدیمیتان را به فرزندتان دادید تا مثل اسباب بازی با آن بازی کند. این کار را نکنید زیرا که شما به سادگی می توانید این گوشی دست دوم را بفروشی این یک راه ساده است تا گوشی دست دومتان را به پول تبدیل کنید مثلا برخی سایت ها یا فروشگاه هایی هستند که گوشی و تبلت دست دوم شما را می خرند.

همیشه برای خرید لوازم الکترونیکی از سایت ها کمک بگیرید یا از فروشگاه های محلی قیمت بگیرید تا با هزینه ی مناسب تر خرید کنید. مثلا برای خرید آیفون، آی پد و سامسونگ بهترین قیمت ها را که با بودجه تان بخواند انتخاب کنید.


از هوشتان استفاده کنید
اگر کارهای هنری انجام میدهید مثلا پاکت های تزیینی درست می کنید یا شال می بافید و یا اینکه زیورآلات را طراحی می کنید می توانید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید تا هم درآمد زایی کنید و هم از خستگی و کسالت بیرون بیایید.

کافیست یک حساب بانکی داشته باشید تا به صورت انلاین محصولاتتان را بفروشید همچنین سایتتان را با عکس محصولاتتان مزین کنید و قیمت ها را در آن درج کنید. همه ی هزینه های خرید مواد لازم، حمل و نقل و زمانتان را محاسبه کرده و کالایتان را قیمت گذاری کنید. این کار بسیار بهتر خواهد بود تا اینکه گوشی قدیمی تان را بفروشید زیرا با این کار هم کارآفرینی کردید و هم هنرتان را به نمایش گذاشتید.


از کودکان یا حیوانات مراقبت کنید
اگر به کودکان یا حیوانات خانگی علاقمندید از دوستانتان بخواهید که آنها را برای مدتی که در منزل نیستند، به خرید یا سفر رفتند به شما بسپارند به حیوانات غذا بدهید و با آنان مهربان باشید. حتی می توانید با این کار درآمد زایی کنید مثلا موسسه نگهداری از حیوانات خانگی تاسیس کنید یا قبل از اینکه تعطیلات شروع بشود از دوستانتان بخواهید تا حیوانات خانگی شان را به شما بسپارند با این کار شما هم به آنان کمک می کنید و هم سرگرم میشوید. اگر به این کار علاقمندید و میخواهید موسسه نگه داری از حیوانات خانگی تاسیس کنید باید به قوانین و مقررات آن آشنایی کامل داشته باشید مجوز بگیرید و بیمه داشته باشید.

یک فرد مجرب باشید
اگر در یک شهر کوچک زندگی می کنید بدانید که همیشه کسانی هستند که به افراد با تجربه نیاز دارند یا کسی که کمکی به آنها بکند، مثلا کسی که نمیتواند رانندگی کند یا مادری که بسیار مشغله کاری دارد یا کسانی که میخواهند به سفر بروند و کارهای انجام نداده زیادی دارند یا برای خانه تکانی و تمیز کردن وسایل شما می توانید به این افراد کمک کنید. یک موسسه ارائه خدمات راه بیندازید و در قبال خدماتی که ارائه می دهید درآمد زایی کنید. یک وب سایت داشته باشید و با دوستان خود موسسه خدماتی بزنید و این را هم بدانید که با توکل به خدا موفق می شوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ربیعی: موج جدید بیکاری در راه است
قیمت واقعی پیراهن‌های موجود در بازار ◄

مطالب مرتبط
بنر