چند راه حل عملی برای رهایی از استرس پول خرج کردن(2)

چهارشنبه ، 14 اسفند 1392 ، 05:32

 

شما هم وقتی نیاز به پول دارید و در کیف پولتان هیچ پولی نیست احساس ناراحتی می کنید؟ کم یا زیاد بودن پول مهم نیست مهم این است که چطور این پول را عاقلانه و درست خرج کنیم باید برای خرج کردند پولتان برنامه ریزی داشته باشید. اما به راستی چطور باید عاقلانه و صحیح پول خرج کرد؟ گاهی اوقات افراد دوست دارند در مورد بعضی از چیزها پول زیادی خرج کنند به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موارد ذیل به شما کمک می کند تا عاقلانه پول خرج کنید.


بودجه تان را در نظر بگیرید
کارشناسان مالی پیشنهاد می کنند که همیشه هزینه هایتان را برای چند ماه آینده پیش بینی کنید بنابراین با این کار نحوه ی پول خرج کردنتان همراه با برنامه خواهد بود و می دانید که کجا باید پول خرج کنید. اگر عادت دارید که رسیدهای خریدتان را دور بریزید و یا از نگه داریش عاجز هستید پس بهتر از یک دفترچه یادداشت کوچک داشته باشید تا تمام پرداختی هایتان برای خرید را روزانه یادداشت کنید. علاوه بر این لیستی از هزینه های ماهانه خود تهیه کنید برای تهیه این لیست می توانید صورت حساب خود را چک کنید یا از دفترچه یادداشتی که تهیه کردید استفاده کنید تا این لیست کامل شود. این لیست را به خوبی بررسی کنید و ببینید که در چه مواردی و چه مقداری می توانید هزینه هایتان را کاهش دهید.


از خرید های وسوسه برانگیز اجتناب کنید

قبل از آنکه خریدی انجام دهید با چند سوال ساده از خودتان علت خرید را بپرسید که آیا خرید این مورد ضروری است یا نه، با خودتان صادق باشید. اگر خرید مورد نظرتان ضروری بود میتوانید با خیال راحت خرید کنید. اگر نتوانستید اینگونه از خود سوال کنید پس بدانید که این خرید شما احتمالا از روی وسوسه است و حتما باید از آن اجتناب کنید. از خودتان بپرسید آیا من به این کالا نیاز دارم؟ آیا از آن استفاده خواهم کرد؟ آیا پولی که بابت آن می پردازم زیاد نیست؟ آیا با خرید ان به اقتصاد خانواده و زندگی کمک میکنم؟


هزینه های جانبی فروشگاه ها را فراموش نکنید

بسیاری از فروشگاه هایی که به شما خدماتی ارائه می دهند بابت هزینه این خدمات روی مشتریانشان حساب می کنند. همیشه برای خرید کردن در فروشگاه ها مغازه های متعددی را بازدید کنید تا بهترین خرید را کرده باشید. شاید هنوز یک سال نشده باشد که تلفن همراه، کابل، خدمات اینترنت، ماشین و خانه خرید یا هزینه های بیمه را پرداخت کردید پس بهتر است در خرید کردن دقت کنید.


قبل از خرید پس و جو کنید

هرگز چیزی را که قیمت آن بیش از 200 دلار است بدون تحقیق و پرس و جو نخرید. هر چقدر قیمت کالای مورد نظرتان بیشتر بود باید بیشتر در مورد آن تحقیق کنید. برند، قمیت و کیفیت کالایتان را در نظر بگیرید با این کار می توانید بفهمید که کدام کالا مناسب شماست و با بودجه تان هم خوانی دارد. از مکان های معتبر خرید کنید و از انان در مورد کالای مورد نظرتان بپرسید. به چیزهایی که در زندگی تمایل دارید مبالغ زیادی را برای آن صرف کنید بیندیشید خیلی از چیزها هستند که لازم نیست برایشان پول زیادی پرداخت کرد بهتر است کمی در موردشان فکر کنید.

اخبار منتتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،14 اسفند 92
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 12 اسفند 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر