پرداخت وام 5 میلیون تومانی به صنوف

يكشنبه ، 24 آذر 1387 ، 15:00

رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با تشریح عملکرد یکساله بانک، سقف تسهیلات بانک را 10 میلیون تومان برای کارآفرینان، اشتغالزایی، فعالیتهای تحقیقاتی و 5 میلیون تومان برای صنوف اعلام کرد.

 اسماعیل صابری امروز در اولین سالگرد تشکیل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشستی با خبرنگاران گفت: این بانک با هدف تامین مالی اقشار آسیب پذیر جامعه و جداسازی بخش قرض الحسنه از سیستم بانکهای تجاری و سرمایه گذاری با فکر جمعی از خبرگان سیستم بانکی از مرداد ماه 86 صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه سرپرستی تشکیل بانک در ابتدا بر عهده معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته شد، افزود: پیش فرضهایی برای تاسیس و آینده بانک تعریف شده بود که یکی از این پیش فرضها جداسازی قطعی قرض الحسنه از سیستم بانکی موجود بود.

وی مانده سپرده قرض الحسنه اشخاص در بانکهای تجاری، تخصصی و سرمایه گذاری را 120 هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: یعنی قرار بود 120 هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه بانکها به بانک قرض الحسنه منتقل شود و بانک کار خود را با این مبلغ آغاز کند که با این کار بانک قرض الحسنه در آغاز فعالیت، بانکی در قد و قواره بانک سپه می شد.

صابری افزود: این موضوع در جلسات متعدد در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت، تائید شد، اما پس از آن با موانع قانونی در قانون عملیات بانکی بدون ربا مواجه شدیم، بنابراین این کار عملیاتی نشد و بانک مجبور شد که بر روی پای خود بایستد.

وی سهامداران بانک قرض الحسنه مهر ایران را 10 بانک کشور که هر یک سهام بانک را به نسبتی به صورت نقدی و غیرنقدی تامین کرده بودند، عنوان کرد و اظهارداشت: سپرده گیری بانک از زمان افتتاح در 22 آذر ماه سال گذشته در قالب عقد قرض الحسنه آغاز شد.

رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران از ساماندهی شعب دو منظوره بانک، برخی شعب غیر کارآ و مستقل شدن شعب تا یک ماه آتی خبرداد و تعداد شعب بانک در حال حاضر را 230 شعبه اعلام کرد و گفت: هم اکنون 210 شعبه بانک با سیستم نگین به صورت آن لاین به یکدیگر مرتبط هستند، همچنین در چند روز آینده بحث حساب جاری بانک آغاز به کار خواهد کرد.

وی از جذب 900 میلیارد ریال منابع و پرداخت 45 درصد این رقم یعنی حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات، پرداخت 20 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ( از اردیبهشت ماه امسال تاکنون)، افتتاح 150 هزار فقره حساب بانکی و رشد 3 تا 4 درصدی جذب سپرده در بانک و انجام اقداماتی برای الکترونیکی کردن بانک خبرداد.

صابری با اشاره به اینکه هزار نفر از طریق آزمون جذب فعالیت در بانک خواهند شد، گفت: نیروهای فعلی بانک، نیروهای سایر بانکها هستند.

وی از تشکیل مجمع عمومی بانک برای اولین بار و تصویب صورتهای مالی با شفافیت لازم و بدون هیچ اشکالی بنابر گزارش حسابرسان سازمان حسابرسی خبرداد و رقم تسهیلات بانک را حدود دو میلیون تومان متناسب با نیاز متقاضیان اعلام کرد و افزود: با این وجود سقف تسهیلات بانک 10 میلیون تومان است که تاکنون پرداخت نشده است، اما بسته به نوع فعالیت به کارآفرینان، کارهای تحقیقاتی و به منظور اشتغالزایی پرداخت خواهد شد، همچنین به صنوف نیز تا 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص اخذ وثیقه برای پرداخت تسهیلات نیز اظهارداشت: زیاد به متقاضیان سخت نمی گیریم، همچنین بانک هیچ قسط معوقی ندارد.

وی همچنین پرداخت جایزه به سپرده گذاران قرض الحسنه در بانک را منتفی ندانست و گفت: انعام، صله و جایزه جزو مستحبات در اسلام محسوب می شوند و منع قانونی برای ارائه جایزه وجود ندارد، ولی این کار نیاز به ایجاد زیرساخت دارد.

صابری در این نشست از پیوستن بانک قرض الحسنه مهر به شبکه شتاب خبر داد و افزود: این بانک در راستای افزایش دامنه خدماتش به شبکه شتاب پیوست.

منبع: خبرگزاری مهر

► موجودی حساب ذخیره ارزی منفی است
بانك صادرات 255 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد كرد ◄

مطالب مرتبط
بنر