انتخاب نام تجاری مناسب(1)

دوشنبه ، 19 اسفند 1392 ، 10:47


در یک نام تجاری چه چیزی باید وجود داشته باشد؟ قطعا خیلی چیزها. نام تجاری یا همان نام برند شما باید آنقدر جذاب باشد که همه در موردش صحبت کنند نام های مبهم و غیر عادی معمولا ناموفق هستند در حالت ایده آل نام تجاری باید تخصص، ارزش و منحصربفرد بودن و خدمات یک مجموعه ی کاری را برساند. برخی کارشناسان بر این باورند که بهترین نام های تجاری خلاصه اما پر محتوا هستند تصویر ذهنی را در مخاطب ایجاد میکنند.

دیگر کارشناسان بر این باورند که نام تجاری باید آنقدر گویا و واضح باشد که فورا نوع تجارت را به مخاطب بشناساند. برخی معتقدند باید خودمان یک نام بسازیم که در ذهن مخاطب جای بگیرد.

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نام های تجاری زمانی موثر هستند که استراتژی هایی را برای بازاریابی در بر داشته باشند. خوب است نکات زیر را برای انتخاب نام تجاری مناسب و موثر برای کسب وکارتان در نظر بگیرید.

 

 


از کارشناسان کمک بگیرید

انتخاب یک نام تجاری میتواند یک فرآیند پیچیده باشد. پس حتما باید با یک کارشناس مشورت کنید مخصوصا اگر شرکت دارید و میخواهید منحصر بفرد باشید. متخصصان در این زمینه برای ایجاد یک نام موثر به شما کمک میکند آنها به شما توصیه‌هایی میکنند که نام تجاری خود را چگونه انتخاب کنید و از نام های بد و نامعقول اجتناب کنید. ممکن است در ابتدا مجبور باشید برای انتخاب نام تجاری موثر هزینه کنید اما مطمئن باشید که نام تجاری معرف کار شماست. نام تجاری هویت کاری شما را میرساند اما برای هزینه کردن در این زمینه هم دقت داشته باشید که مبالغ هنگفتی را نپردازید.


در یک نام تجاری چه چیزی وجود دارد؟
شما در ابتدا باید بدانید نام تجاری تان چطور میخواهد ارتباط برقرار کند. باید به عناصر کلیدی تجارتتان بنگرید. اهدافتان را در نظر بگیرید اهداف کاری تان چیست حتما پیشرفت و توسعه جزء اهدافتان هست پس باید بر این دو عامل در نام تجاری تان تاکید کنید. هرچقدر که ارتباط شما و تجارت تان با مشتری ها بیشتر باشد پس باید برای انتخاب نام تجاری خوب بیشتر دقت کنید. بر اساس گفته ی کارشناسان کارآفرینان باید در ابتدا اولویت را به کلمات واقعی بدهند تا کلمات ترکیبی. مردم بیشتر تمایل دارند نام هایی را بشنوند که بتوانند آنها را بفهمند به همین دلیل است که خیلی از کارشناسان معتقدند کلماتی که با فرآیند سر واژه سازی به وجود می آیند یا دارای اعداد و ارقام هستند برای نام های تجاری مناسب نیستند. از سویی دیگر یک نام تجاری میتواند معنی دار هم باشد مثلا نامهای عمومی یا مکان های جغرافیایی که به گوش همه آشناست. مثلا برخی از نام های تجاری نام یک شهر یا منطقه را در بر دارد خوب معنی این نام چه میتواند باشد؟ آیا شرکت با گذاشتن نام یک شهر یا مکان جغرافیایی میخواهد ارتباط کاریش را با آن مکان مشخص کند؟ این نام چگونه در ذهن مخاطب تجزیه و تحلیل میشود؟ یک نام چگونه باید هم بزرگ و هم معنی دار باشد؟ نام های توصیفی اغلب برای برخی از تجارت ها استفاده میشوند این نام ها میخواهند آن تجارت یا شرکت را توصیف کنند. نامهایی که انتزاعی هستند معمولا روی نوع کار شرکت ها تاکید میکنند. مثلا نام "Italiatour" را در نظر بگیرید این نام توسط یک شرکت گردشگری در ایتالیا انتخاب شده است در واقع شرکت با این نام میخواهد انواع تورها و پکیج های مسافرتی ایتالیا را معرفی کند. البته این نام خیلی هم بد نیست اما مشتریان فورا میتوانند بفهمند که این نام متعلق به یک شرکت گردشگری در ایتالیا است.


وقتی یک نام تجاری را انتخاب میکنید فراموش نکنید که :


1-نام تجاری شما نه تنها برای خودتان بلکه باید برای مشتری ها هم جذاب باشد پس بیشتر راجع به آن فکر کنید.


2-نام های آرامش بخش را انتخاب کنید یا نام هایی را که برای مشتری ها آشناست و خاطراتی را به همراه دارد

اینگونه نام ها حس بهتری را در مخاطبان شما ایجاد میکند و تاثیر زیادی دارد.


3-نام های بلند و طولانی یا عجیب و غریب که باعث گیج شدن مخاطبانتان میشود انتخاب نکنید.


4-نام هایی که فقط خودتان میتوانید بفهمید را انتخاب نکنید بازی با کلمات باید طوری باشد که برای مخاطب شما قابل فهم باشد.


5-اگر هنوز شرکتتان رسمی و ثبت نشده هرگز از واژه “Inc” استفاده نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► (کاریکاتور) مطبوعات و مفسدین اقتصادی!
سیف: افزایش نرخ سود ۹۳ منتفی است ◄

مطالب مرتبط
بنر