مواظب "پنی" هایت باش ، آنها خود از "پوند"هایت مراقبت خواهند کرد

دوشنبه ، 19 اسفند 1392 ، 14:32


برای غرق کردن یک کشتی ، نیازی به ایجاد یک حفره بزرگ در آن نیست بلکه سوراخ های ریز و متعدد هم می توانند یک کشتی را به قعر دریا بفرستند.
پول نیوز - یک ضرب المثل بریتانیایی می گوید: «مواظب "پنی" هایت باش ، آنها خود مواظب "پوند"هایت خواهند بود.»

این ضرب المثل به تنهایی یک درس دامنه دار اقتصادی است که هم می تواند در زندگی شخصی و اقتصاد خانواده مورد توجه باشد و هم در اقتصاد شرکت ها و حتی کشورها بدان عمل شود.

"پنی" به عنوان پول خرد و سمبل هزینه های اندک است و "پوند" هم هزینه های بزرگ را نمایندگی می کند.

اگر در هزینه های روزمره تان دقت کنید ، متوجه می شوید که بخش عمده ای از مخارج شخصی ، خانوادگی یا شرکت تان مربوط به هزینه های خرد است. مثلاً در خانه یا شرکت ، مدام هزینه هایی مانند خرید میوه ، کاغذ ، پول آب و برق ، کارتریج ، پول پیک ، هزینه حمل و نقل و ... دارید که با "پنی" هایتان از عهده آنها بر می آیید.

اما هزینه های کلان و شبه کلان گاهگاهی در کار و زندگی پیش می آیند.مانند خرید خودرو ، کت و شلوار ، تعمیرات کلی ساختمان ، خرید تجهیزات دیگر و ... .

خیلی از ما درباره هزینه های بزرگ ، وسواس داریم و دقت لازم را اعمال می کنیم، مثلاً تا نیاز نباشد ، تجهیزات دفتری مانند سِرور نمی خریم یا خانه را تعمیر نمی کنیم .
اما هزینه های خرد، چون به چشم نمی آیند، چندان مورد دقت و وسواس نیستند. این در حالی است که  اگر این هزینه ها را جمع بزنید خواهید دید که در مجموع رقم قابل توجهی را تشکیل می دهند.

طبیعتاً سخن بر سر حذف هزینه های خرد نیست - که نه ممکن است و نه معقول - بلکه توصیه جدی و حیاتی این است که همان دقت ویژه ای که در هزینه های کلان و شبه کلان دارید را در هزینه های خرد هم داشته باشد، به عبارت دیگر، همان مراقبتی که از "پوند"هایتان دارید را برای مدیریت "پنی" هایتان هم داشته باشید.

بزرگی می گفت: برای غرق کردن یک کشتی ، نیازی به ایجاد یک حفره بزرگ در آن نیست بلکه سوراخ های ریز و متعدد هم می توانند یک کشتی را به قعر دریا بفرستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه برای رفتن به دانشگاه پول جمع کنیم؟
بانک‌ها ۱۲ سینما را مصادره می‌کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر