بهترین مشاغل سال 2014(1)

چهارشنبه ، 21 اسفند 1392 ، 11:14

تمام مشاغل دنیا یکسان نیستند. در حقیقت تفاوت بین مشاغل تفاوت بین میزان مسئولیت های آن ها است. 100 شغل برتر دنیا در سال 2014 معرفی شدند این مشاغل به دلیل حقوق بالا، امنیت شغلی، فرصت های اشتغال بیشتر به عنوان مشاغل برتر معرفی شدند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برخی از این مشاغل دسته بندی دارند مثلا 40 درصد آنها مربوط به حوزه ی بهداشت و سلامت هستند اما در بخش خدمات و تجارت هم مشاغل برتر معرفی شدند.

 


1-برنامه نویس

این متخصصان توانستند برنامه های جدیدی مثل آندروید را وارد بازار تکنولوژی کنند. آنها به طراحی برنامه های کاربردی، نرم افزارها، بازی ها و سیستم عامل های جدید می پردازند طبق آمار های اعلام شده تا قبل از سال 2022 حدود 140000 برند در زمینه ی تکنولوژی فعالیت خواهند کرد.


2- تحلیل گر سیستم کامپیوتر

تحلیل گران سیستم های کامپیوتری فرآیند گرا و هدف مدار هستند. آنها روی سخت افزارها، نرم افزارها، و شبکه های کامپیوتری تسلط دارند آنها میدانند که سیستم ها چگونه کار میکنند لذا همیشه به سازمان ها راهنمایی های خوبی در زمینه استفاده از سیستم های عملیاتی میدهند پیش بینی شده که تا قبل از سال 2022 این حرفه حدود 24.5 درصد از بازار کار را دربر خواهد گرفت .


3-دندان پزشک

دکتر سویی معتقد است: "دندان عضو آبرومندانه بدن است". همه ی دندان پزشکان اینگونه فکر میکنند. تشخیص و درمان بیماری ای لثویو مشاوره در این زمینه امری است که همه ی مردم دنیا به آن نیاز دارند تا دهان و دندان سالم داشته باشند انتظار میرود تا قبل از سال 2022 حدود 23300 فرصت شغلی جدید در حوزه ی دندان پزشکی به وجود آید.


4-پرستاری

پرستاری مستقل از پزشکی است. پرستاری حرفه ای ضروری در مراقبت های بهداشتی است مراقبت از بیماران و توجه به آنان امر مهمی است بین سال های 2012 تا 2022 حدود  37100 فرصت‌ شغلی جدید برای این حرفه به وجود خواهد آمد.


5-کمک پرستاری

کمک پرستار نیز باید در حرفه خود از تحصیلات عالی مرتبط برخوردار باشد پیش بینی شده اشتغال این افراد تا سال 2022 حدود 19.4 درصد افزایش می یابد.


6-داروسازی

داروسازی یکی از مشاغلی است که نیاز به مهارت فوق العاده دارد روزانه بیش از 281،560 داروساز به بیماران مشاوره میدهند و برای آنان دارو تجویز میکنند تا سال 2022 میزان حرفه ای ها در این شغل به 14.5 درصد خواهد رسید.


7-فیزیوتراپ

در این شغل متخصصان به بیماران کمک میکنند تا مجددا توانایی حرکت پیدا کنند آنها باید علاوه بر درمان به بیمارانی که نقض حرکتی دارند امید به زندگی هم ببخشند این شغل تا سال 2022 به رشد 36 درصدی خواهد رسید.


8-پزشک

پزشکی جزء مشاغل برتر است. پزشکان از نظر شغلی ، مسئولیتی، تشخیص و درمان، مراقبت از بیماران و پیشگیری از انواع بیماری ها آموزش میبینند. آنها باید برای بیماران رژیم های غذایی، دارو و مراقبت های پس از بهبود تجویز کنند پس مسئولیت‌شان زیاد است مشاغل وابسته به صنعت پزشکی فراوان است که تا سال 2022 تقریبا 123300 شغل جدید در این صنعت به وجود می آید.


9-وبلاگ نویس

وبلاگ نویسی طرفداران زیادی دارد البته این افراد مسئولیت هایی هم دارند مثلا اینکه وبلاگ ها باید دارای خلاقیت، فونت، ادبیات مناسب باشند اما خوب است بدانید این شغل به سرعت در حال پیشرفت است تا سال 2022 تقریبا 20 درصد اشتغال زایی میکند.


10-مربی بهداشت

بهداشت دهان و دندان همیشه مورد توجه والدین و مسئولان مدارس است مربیان بهداشت سالانه درآمد قابل توجهی دارند در حالی که کارشان هم نیمه وقت است اشتغال در این زمینه تا سال 2022 به میزان 33.3 درصد افزایش می یابد.


11- برنامه ریز شبکه

شما روزانه اخبارهای فراوانی را گوش میدهید یا از تلویزیون تماشا میکنید ممکن است هیچ وقت ندانسته باشید که این اخبارها و پخش آن چقدر نیاز به زمان و حرفه دارد کار هماهنگی و نظارت بر اخبار و روی آنتن رفتن آن برعهده برنامه ریزان شبکه است این حرفه تا 36.5 درصد تا قبل سال 2022 پیشرفت خواهد کرد.


12-مدیریت پایگاه داده

این حرفه به شدت در حال رشد است هر شرکتی نیاز به راه اندازی پایگاه داده و حفظ آن دارد حدود 17900 فرصت شغلی مرتبط با این حرفه تا قبل از سال 2022 بوجود خواهد آمد.


13- دستیار پزشک

دستیار پزشک باید زیر نظر خود پزشک به انجام اموری مثل بررسی عکس و آزمایش ها، پیشرفت بیماری ها، تست و مواردی از این قبیل بپردازد خیلی از دانشجویان پزشکی نیز در ابتدای کار میتوانند به عنوان دستیار پزشک مشغول باشند در این حرفه تنها حدود 1.2 درصد نرخ بیکاری وجود دارد.


14-کاردرمانی

کار درمانی حرفه ای است که متخصصان به افرادی که ناتوانی های جسمی و فیزیکی دارند کمک میکنند به این طریق که با دادن شغل مناسب اوضاع جسمی شان تاثیر مثبتی در روحیه شان داشته باشد. در این حرفه 29 درصد اشتغال زایی تا سال 2022وجود دارد.

15- کارشناس اقتصادی

کارشناسان اقتصادی روند بازار را بررسی کرده و آنها را تحلیل میکنند آنها روی حوزه ی تجارت، فروش و پیش بینی بازار فعالیت میکنند تا سال 2022 رشد 31.6 درصدی برای اشتغال زایی در این حرفه وجود دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 21 اسفند 92
یک تلفن عمومی چقدر خرج و درآمد دارد؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر