هشت گام اساسی برای خرید یک ماشین جدید(1)

چهارشنبه ، 21 اسفند 1392 ، 15:10


مراحل زیر به شما کمک میکند تا آنچه را که در مورد قیمت و خرید ماشین باید بدانید را رعایت کنید. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سالانه هزاران دلار برای خرید ماشین صرف میشود اما بهتر است با رعایت نکات مهم اقدام به خرید ماشین کنیم تا کمی هم در پولمان صرفه جویی شده و از معامله خود رضایت داشته باشیم. قبل از همه چیز باید تصمیم بگیرید که خودرو مورد نظرتان کدام است و پس از ان نکات زیر را در مورد خرید این ماشین جدید رعایت کنید.

1- دریافت وام خودرو
از گام های اساسی و مهمی که به خرید خودرو کمک میکند دریافت وام است. اما اگر زیاد با وام رابطه ی خوبی ندارید میتوانید از لیزینگ استفاده کنید لیزینگ با وام تفاوت دارد. معمولاً وام ها باید با درصد بیشتری پس داده شوند و نیاز به ضامن و اعتبار و... دارند. اگر نرخ بهره ارائه شده برای شما زیاد است و اعتبار بانکی چندان زیادی هم ندارید پس باید به نمایندگی های فروش خودرو مراجعه کنید با آنها مذاکره کنید چون گاهی اوقات خرید به این گونه ساده تر و کم دردسر تر است. ممکن است همان نمایندگی خودرو به شما اعتبار بدهد اما همه ی اینها بستگی به شما دارد که راحت تر بتوانید اقساط را بپردازید.

 


2- رابطه خودرو با تجارت

همه ی ما می دانیم که خودروهای صفر و لوکس معمولا قیمت بالایی دارند. تخفیف هایی هم که داده میشود باز با بودجه بسیاری از افراد هماهنگی نمیکند. مثلا برخی از نمایندگی ها ممکن است سالانه فروش فوق العاده داشته باشند از این فرصت ها میتوان برای خرید ارزانتر استفاده کرد. گاهی اوقات حتی رنگ خودرو میتواند در قیمت آن اثر گذار باشد. شرکت خودرو سازی TMV® معتقد است قیمت خودرو ارتباط مستقیمی با تجارت جهانی دارد یعنی تجارت خود روی قیمت اتومبیل ها تاثیر بسزایی دارد. شما همیشه باید فصل خرید خودرو را در نظر بگرید گاهی اوقات بازار خودرو دچار رکود میشود و قیمت ها افت می کنند. گاهی اوقات می توانید از نمایشگاه داران مشاوره بگیرید آنها انواع مختلفی از قیمت ها را در اختیار شما میگذارند. مدل خودرو و مزیت های آن را خوب بررسی و مقایسه کنید. در معاملات تان دقت کنید و اهل مذاکره باشید.


3-خودررو مورد علاقه
شما وقتی در بازار خودرو به جست و جو مشغول هستید باید یادتان نرود که از خودرو چه انتظاراتی دارید. یا در اصل ویژگی‌های مورد نظرتان چیست. رنگ، کیفیت و مدل معمولا باید اول از همه مشخص شود. البته بهتر است خودتان را محدود به رنگ و مدل نکنید کیفیت اصل اساسی و قابل اهمیت است سعی کنید زمان معامله بیش از هر چیز در مورد کیفیت خودرو صحبت کنید. وب سایت Edmunds.com میتواند تا حدودی به شما کمک کند در این وب سایت شما خودرو مورد نظرتان و حتی رنگ و مدل و تمام آنچه که میخواهید را مشخص میکنید و پس از آن وب سایت برای شما انواع مختلفی از خودرو هایی را که با ویژگی های مورد نظر شما همخوانی دارد معرفی می کند. حتی ممکن است مدل های دیگری از شرکت های دیگر خودروسازی وجود داشته باشد که بتوانید با قیمت مناسب تر آن را تهیه کنید.


4-از وب سایت نمایندگی های خودرو کمک بگیرید

وب سایت های نمایندگی های خودرو را چک کنید همیشه لیستی از انواع قیمتها و مدل ها وجود دارد. در این صورت با اطمینان بیشتری میتوانید خرید کنید زیرا نمایندگی ها خدمات پس از فروش دارند و ضمانت آنها برای کالا بیشتر است. همیشه وقتی از وب سایت نمایندگی ها استفاده میکنید پرینتی از لیست قیمت ها بگیرید و با قیمت دیگر نمایندگی‌ها مقایسه کنید در یک معامله ی ایده آل خریدار و فروشنده هر دو باید رضایت خاطر داشته باشند پس با عجله اقدام به خرید نکنید. شما با آن پرینتی که تهیه کردید به نمایندگی ها بروید و با کارشناسان صحبت کنید گاهی اوقات ممکن است اطلاعات موجود در وب سایت با قیمتی که نمایندگی قرار داده تفاوت اندکی داشته باشد پس بهتر است آگاهانه برای خرید خودرو اقدام کنید. خیلی از افراد هنوز هم از روش های سنتی برای خرید خودرو استفاده میکنند مثلا از دوستان و آشنایان شان میخواهند تا خودرو موردنظرشان را پیدا کنند البته مشورت با دیگران بسیار پسندیده است اما بهتر است خودتان برای خرید خودرو جست و جو کنید شما باید احساس راحتی در خوردرو داشته باشد از تجهیزات آن استفاده کنید. مثلا اگر یکی از نزدیکانتان همان خودرو مورد نظرتان را دارد از او پرس و جو کنید یا از وی بخواهید تا خودرواش را به شما بدهد تا شما کمی با آن رانندگی کنید و با خیال کاملا مطمئن خرید کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 10 نکته در مورد خرید آجیل
حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر