حرفه ای باشید(2)

پنجشنبه ، 22 اسفند 1392 ، 10:01

حرفه یعنی کار. کلمه حرفه به کار و پیشه افراد برمیگردد شاید صرفا آن فرد از سطح تحصیلات بالایی برخوردار نباشد اما درآمد زیادی داشته باشد مثلا صندوقدار، سرایدار یا پیشخدمت مشاغلی هستند که درآمد بالایی دارند در حالی که ممکن است تحصیلات عالی هم نداشته باشند. از قشر تحصیل کرده پزشک، وکیل و مهندس جزء قشر پردرآمد هستند. اما سوای از کار و حرفه ای که داریم حرفه ای بودنمان مهم است در هر کاری که انجام میدهیم میزان مهارت و حرفه ای بودن از اهمیت بالایی برخوردار است از کجا بفهمیم که حرفه ای هستیم؟ مثلا رئیس شما ممکن است حرفه ای باشد و به حرفه ای شدن همکاران و کارمندانش کمک کند اما بیش از هر چیز خودمان باید به حرفه ای شدنمان کمک کنیم. نشان حرفه ای بودن چیست؟ چه کار کنیم تا این نشان در ما به وجود بیاید؟ به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر درگزارش قبل به برخی از نکات برای حرفه ای شدن اشاره کردیم و این هم بخش دوم گزارش:

6-هرگز غیبت نکنید، اینکه شما مدام در مورد اطرافیان و همسایگان تان نزد همکارانتان غیبت میکنید اصلا کار پسندیده ای نیست زیرا غیبت کردن از دیگران در شان شما نیست. اگر مطلبی یا خبری برای گفتن دارید میتوانید آن را با همسرتان، خواهر یا برادرتان در میان بگذارید.


7-همیشه مثبت باشید؛ اگر در محل کار انرژی منفی داشته باشید به سادگی این انرژی به دیگر کارمندان هم سرایت میکند و احتمالا رئیس شما از اینکه کارمندانش انرژی منفی داشته باشد چندان راضی نخواهد بود. اگر احساس میکنید باید روحیه ی شاد تری داشته باشید پس باید کاری کنید که این روحیه ی شاد برای شما ایجاد شود.


8-هرگز اشتباهات تان را مخفی نکنید؛ ممکن است که خیلی سخت باشد اما همیشه شجاعت گفتن اشتباهات تان را داشته باشید سعی کنید آنها را تکرار نکنید. هرگز دیگران را به خاطر اشتباهات خودتان سرزنش نکنید اگر آنها هم در این اشتباه شما شریک هستند یا باعث شدند شما اشتباه کنید دوستانه به آنها تذکر بدهید.


9-میدان جنگ راه نیندازید؛ شما ممکن است در محیط کار با همکاران یا حتی رئیس خود در مواردی اختلاف نظر داشته باشید در این صورت نباید از کوره در بروید و عصبانی شوید. ممکن است طرز فکر شما با دیگری تفاوت زیادی داشته باشد پس با آرامش با دیگران برخورد کنید.


10-همیشه سعی کنید خونسرد باشید اگر کنترل خود را از دست بدهید ممکن است بعدا از رفتارتان پشیمان شوید. اگر بابت موضوعی ناراحت هستید و حق هم با شماست پس بهتر است با آرامش موضوع را حل و فصل کنید لازم نیست فریاد بزنید یا درب اتاق تان را محکم بکوبید شما بدون این حرکات فیزیکی هم میتوانید مشکل را حل کنید. با آرامش حرف تان را بزنید و فورا از آن محیط دور شوید اجازه دهید دیگران هم روی حرف شما فکر کنند.


11-هرگز دروغ نگویید؛ دروغ گویی هیچ وقت شما را به عنوان یک فرد ایده آل معرفی نمیکند این دروغ میتواند در رزومه، در مورد یک تماس یا حتی بیماری باشد اگر روزی دچار مشکل هستید و نمیتوانید سر کار بروید کتباً یا شفاهآ با مسئول مربوط تماس بگیرید و صادقانه موضوع را بیان کنید این بهتر است تا به دروغ بگویید مریض هستید و نمیتوانید سر کار حاضر شوید.


12-حواستان به درد و دل همکارانتان باشد اگر در محل کار همکارتان با شما در مورد موضوعی خانوادگی صحبت کرد شما به هیچ وجه اجازه ندارید آنها را با دیگر کارمندان تان در میان بگذارید. در حالت کلی درد و دل کردن در محیط کار چندان خوشایند نیست زندگی شخصی شما تنها به شما مربوط میشود پس احتیاط کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 22 اسفند 92
سودآورترین بازیگر سه سال اخیر ◄

مطالب مرتبط
بنر