با اراده‌ها بیشتر عمر می‌کنند

شنبه ، 24 اسفند 1392 ، 15:00



بر اساس تحقیقات جدید، افراد بااراده دارای طول عمر بیشتری نسبت به دیگران هستند.

دانشمندان مدعی‌اند افرادی که با اراده هستند ممکن است حتی بیش از افراد تحصیل‌کرده نیز عمر کنند؛ تحصیلات عالی ویژگی است که از لحاظ سنتی به عنوان مشخصه‌ای کلیدی برای زندگی طولانی در میان جوامع فقیرتر تصور می‌شود.

مطالعه دانشمندان دانشگاه روچستر، نیویورک و برندایس ماساچوست بر اساس تحقیق بهداشت ملی انجام گرفته و طول عمر 6000 فرد در مکان‌های مختلف آمریکا را بررسی کرده است؛ ارقام بدست‌آمده سپس با نظریات ارائه‌شده در پرسشنامه‌های شخصی مقایسه شد.

یافته‌های محققان حاکی از آن است افراد با شخصیت‌های کنترل‌کننده که از زمینه‌های غیرتحصیل‌کرده برخاسته‌اند، دارای طول عمر مشابه بهترین تحصیل‌کرده‌ها در جامعه هستند. نظریه اراده بر این مبناست که فرد سرنوشت خود را از طریق توانایی‌، انگیزه یا کار سخت به جای اعتقاد به شانس و سرنوشت کنترل می‌کند.

افراد بااراده کمتر توسط دیگران ناامید می‌شوند و علی‌رغم سختی‌هایی مانند فقر یا فقدان تحصیلات موفق هستند.

مطالعات پیشین نشان داده بود اشخاص با مشخصات تحصیلی پایین در مقایسه با افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر، در سنین جوان‌تر می‌میرند؛ با این حال، بر اساس تحقیق جدید، افراد بدون مدرک تحصیلی که دارای اراده بالایی هستند نیز به خوبی بهترین تحصیل‌کرده‌ها، طول عمر بالایی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، پروفسور مارجی لاچمن، یکی از نویسندگان این مقاله، معتقد است: داشتن اراده بالا تفاوت‌های تحصیلاتی را زمانی که نوبت به طول عمر می‌رسد، از بین می‌برد.

جزئیات این مطالعه در مجله Health Psychology منتشر شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 24 اسفند 92
ثروتمند ترین دختر جوان ایرانی کیست؟+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر