9 ويژگي همسفر خوب چیست ؟

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 08:23


اگر براي مسافرت در نوروز ۹۳ برنامه ريزي کرده ايد و قرار است با چند نفر از آشنايان يا دوستان تان همسفر شويد، بد نيست ويژگي هاي يک همسفر خوب را بشناسيد. همسفر خوب موهبتي است که لذت سفر را صد چندان مي کند.
شايد افرادي در زندگي ما باشند که خيلي هم به آن ها علاقه مند باشيم، اما اين علاقه مندي تضمين کننده خوشايند بودن سفر با آن ها نيست؛ بنابراين براي اين که سفر لذت بخشي داشته باشيم، هم بايد خودمان همسفر خوبي باشيم و هم اين که همسفر يا همسفران خوبي داشته باشيم. در ادامه به چند ويژگي براي اين که همسفر خوبي باشيد، اشاره خواهيم کرد.

* شوخ طبعي: شوخ طبعي يکي از ويژگي هايي است که ما را به همسفري خوب تبديل مي سازد. از آن جايي که در طول مسافرت برنامه روزمره افراد به هم مي خورد، احتمال رخ دادن اتفاقات غيرمنتظره بيش از مواقع عادي است. همسفر بودن با افراد شوخ طبعي که از هر اتفاق غيرمنتظره اي داستاني جالب و خوشحال کننده مي سازند و در طول مسافرت بارها و بارها لبخند را ميهمان چهره بقيه همسفران مي کنند، يکي از شانس ها براي داشتن سفري خوب است.

* توانمند بودن: اين که بدانيم با فردي همسفر هستيم که مي توان براي حل مسائل و مشکلات رويش حساب کرد، موجب کاهش نگراني و در نتيجه افزايش شادي و امنيت خاطرمان مي شود.

* بهانه گير نبودن: هدف ما از صرف وقت و هزينه براي رفتن به مسافرت رسيدن به آرامش بيشتر است. همسفر بودن با کسي که مدام نق مي زند و از همه چيز از وضعيت هوا گرفته تا نحوه رانندگي خودروي جلويي گله و شکايت دارد و ايرادگير است، به ما در رسيدن به آرامش کمک نمي کند.

* انعطاف پذير بودن: افراد انعطاف پذير از اين که برنامه هايي که براي سفر چيده اند، به هر دليلي مثل شرايط بد آب و هوايي يا ترافيک پيش بيني نشده، به هم بخورد ناراحت نمي شوند و با آرامش برنامه ديگري را جايگزين مي کنند. اين افراد از خوردن غذاهاي جديد و آشنايي با فرهنگ ها و آداب نو نه تنها ناراحت نمي شوند، بلکه از اين موارد استقبال نيز مي کنند.

* ماجراجو بودن: يکي از دلايلي که باعث مي شود، انسان تصميم به سفر بگيرد آشنايي با مکان هاي جديد و ديدن مکان هاي کمتر شناخته شده است؛ بنابراين لذت بردن از ديدن چيزهاي جديد و نو از ويژگي هاي مهم همسفر خوب است. همچنين بايد توجه داشت که ماجراجويي و کنجکاوي باعث مي شود افراد خيلي راحت تر با مسائل و مشکلاتي که ممکن است در هر مسافرتي پيش آيد، روبه رو شوند و هر مشکلي را به شکل فرصتي براي تجربه اي جديد در نظر گيرند.

* داشتن مديريت زمان: همسفر خوب، شما را نيم ساعت بعد از هر توقف، معطل نمي کند يا باعث نمي شود هميشه جزو آخرين نفرهايي باشيد که به اتوبوس يا خودرو مي رسيد تا آماده حرکت شويد.

* داشتن مديريت مالي: همان قدر که سفر رفتن با کسي که با همه پيشنهادهاي شما به خاطر هزينه اش مخالفت مي کند، ناخوشايند است، همسفر بودن با کسي که بدون توجه به بودجه‌، خرج هاي غير ضروري مي تراشد نيز اعصاب خردکن است. شايد به خاطر رودربايستي، با پيشنهادهاي همسفرتان مخالفت نکنيد يا خرج هاي اضافي را به رويش نياوريد اما ته دل تان نگران دوران بعد از سفر و کمبود بودجه احتمالي خواهيد بود.

آيت ا... جوادي عاملي نيز با ذکر حديث امام صادق(ع) که مي فرمايند: «همسفراني برگزينيد که دخل و خرج شان با شما همساني داشته باشد تا خوار نشويد،» در کتاب مفاتيح الحياة مي نويسد: پيام اين گونه احاديث اين است که در صورت امکان، بهتر است هر فردي با همسطح اقتصادي خود سفر کند.

* وابسته نبودن: يک همسفر خوب فرد مستقلي است. او همان طور که از بودن با شما و همراهي تان لذت مي برد، در صورت لزوم مي تواند به تنهايي به تفريحات مورد علاقه اش بپردازد، بنابراين اگر شما گاهي اوقات بخواهيد به تنهايي از جايي ديدن کنيد، از شما دلخور نمي شود. همسفر خوب به شما اجازه مي دهد، هر وقت خواستيد در طول سفر تنها باشيد.

* اهل گفت و گو بودن: يکي از فعاليت هاي لذت بخش سفر، گفت و گو با همراهان است. داشتن همسفري که با دقت و علاقه به حرف هاي ما گوش مي دهد و با ما همراهي مي کند، موهبت بي نظيري است که بايد قدرش را دانست


منبع: خراسان

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رنگ اتومبیل تان در مورد شما چه می گوید؟
یک ایرانی در میان 6 نویسنده برتر جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر