نظرات موافق و مخالف از پرداخت های نقدی(2)

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 09:12


در گزارش قبلی نظر چند کارشناس را در مورد پول نقد و کارت های اعتباری خواندید در ادامه ی گزارش جنبه های منفی پول نقد را بررسی میکنیم.

 


استفاده پول نقد برای برخی از مصرف کنندگان چندان خوشایند نیست. برخی معتقدند پول نقد را نمیتوان مدیریت کرد و حمل و نقل پول نقد بسیار مشکل خواهد بود در حالی که خرید با کارت های اعتباری امنیت بیشتری دارد چون کارت های اعتباری دارای رمز شخصی بوده و مطمئن تر از بردن پول نقد برای خرید است. همپل میگوید: "جوانان هم بیشتر کارت های اعتباری را ترجیح میدهند آنها به سادگی میتوانند روزانه حساب دخل و خرج شان را چک کنند و خرید آنلاین هم داشته باشند". علاوه بر این میتوانند به جای رفتن به بانک از طریق اینترنت بانک حسابشان را به صورت آنلاین چک کنند.


کارت اعتباری کمتر مورد سرقت قرار میگیرد در نتیجه ریسک کمتری از نظر دزدی دارد. کاپلن معتقد است: "پول نقد را نمیتواند به اندازه کارت اعتباری مواظبت کرد اگر پول نقد دزدیده شود دیگر به دست نخواهد آمد اما حتی اگر کارت عابر بانک شما دزدیده بشود میتوانید با مراجعه به بانک حساب تان را مسدود کنید".


همپل معتقد است: " مسئولیت پذیری برای پول نقد و کارت های عابر متفاوت است مثلا اگر کارت عابر دارید باید رمز آن را نزد خودتان نگه دارید و هرز چند گاهی آن را عوض کنید یا اگر پول نقد با خود به همراه میبرید باید ترجیحا در مکان های شلوغ مراقب باشید". مصرف کنندگان اغلب با عابر بانک ها مشکل چندانی ندارند به جز مواردی که مربوط به سیستم های بانکی است.


در ادامه همپل اضافه میکند که: "علاوه بر اینها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی کمتر کسی از پول نقد استفاده میکند. مثلا در خیلی از فروشگاه ها، شرکت ها و مراکز مختلف از دستگاه های کارت خوان استفاده میشود. یا در هتلها و رستورانها ترجیحا مدیریت مرکز پیشنهاد میدهد از کارت عابر استفاده کنیم. برای خیلی از امور روزمره ما نیاز به عابر بانک داریم. بدون عابر نمیتوانیم خرید کنیم یا اقساط مان را بپردازیم".


کاپلن در انتها میگوید: " من همیشه توصیه میکنم که از عابر بانک استفاده کنید و هر ماه مبلغی را که تا آخر ماه به آن نیاز دارید واریز کنید در این صورت کنترل بیشتری هم روی دخل و خرج تان خواهید داشت". کاپلن همچنین توصیه میکند که به دلایلی مثل تاریخ انقضا یا برخی مشکلات سیستم های عابر بانکی نباید از استفاده از این کارت صرف نظر کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نکاتی برای تغذیه سالم در سفر
کل پس اندازهای ملی در ایران به روایت سیا ◄

مطالب مرتبط
بنر