نکاتی برای تغذیه سالم در سفر

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 09:19

 


فرقی نمیکند که در خانه باشید یا در سفر همیشه باید مراقب سلامت خود باشید در طول سفر اغلب با شرایطی روبرو میشویم که بدنمان به آن شرایط عادت ندارد بنابراین به سادگی مریض میشویم طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا سالانه بیش از  10 میلیون نفر در سفر  به دلیل غذا و آشامیدنی های ناسالم بیمار میشوند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر عمل به راهنمایی های زیر به شما کمک میکند تا از مسمومیت های غذایی در طول سفر در امان باشید.

 


1-همیشه از تهیه ی سالم غذاهایی که میخورید اطمینان حاصل کنید. از خوردن غذا در رستوران هایی که گارگران بهداشت را رعایت نمیکنند خودداری کنید. کارگران باید کلاه مخصوص داشته باشند، ناخن های شان کوتاه باشد و هنگام سرو غذا دستکش بپوشند. اگر مواردی مثل سیگار کشیدن، آدامس جویدن، عطسه کردن نزدیک ظروف غذا و مواردی از این قبیل را از کارگران رستوران دیدید از خوردن غذا در آن رستوران اجتناب کنید.


2-همیشه مکان هایی که بیشتر شلوغ هستند کیفیت غذای بالایی دارند. اطراف سالن غذا خوری تان را خوب بررسی کنید اگر جمعیت زیادی در آنجا مشغول صرف غذا بودند مطمئن باشید کیفیت لازم را دارد.


3-در مورد انتخاب غذاهایی که میخورید دقت کنید. ترجیحا از غذاهای خام در سفر پرهیز کنید زیرا این مواد فورا آلوده میشوند مخصوصا در مورد سالادها دقت کنید همچنین از خوردن سبزیجات روباز، آب میوه و شیر غیر پاستوریزه اجتناب کنید. محصولات غذاهای خشک مانند کیک، کلوچه و نان گزینه های بهتری هستند.


4-میوه هایی که اسیدی هستند مثل مرکبات و آناناس را در سفر مصرف کنید. اگر میخواهید ترشی جات و انواع ادویه را در سفر بخرید از تمیز بودن و بهداشتی بودن ظروفی که این مواد در آن قرار دارد اطمینان حاصل کنید.


5-حتما آب را قبل از مصرف بجوشانید، ترجیحا از شیرهای مخصوص آب آشامیدنی استفاده کنید در غیر این صورت آب را چندین بار بجوشانید. هرگز از آب هایی که مخلوط آب آشامیدنی و آب محلی است مصرف نکنید. نوشابه های از فروشگاه ها تهیه کنید از نوشید نوشابه هایی که به صورت فله ای با تانکر آب توزیع میشوند خودداری کنید. چای و قهوه نوشیدنی های بهتری در طول سفر هستند.


6-همه ی بطری های آب های معدنی استاندارد نیستند برخی از آنها تقلبی بوده و از شیرهای آب پر شده اند. برای تهیه آب معدنی از فروشگاه ها باید به تاریخ انقضاء و تولید آن دقت کنید. حتما بطری ها باید دارای پلمب باشند.


7-از خوردن مواد غذایی که حاوی گوشت هستند ترجیحا خودداری کنید مخصوصا غذاهایی که به صورت روباز سرو میشوند یا غذاهای دریایی. غذاهای پخته بسیار سالم تر از غذاهای خام هستند.


8-قبل از خوردن میوه و سبزیجات خوب آنها را شست و شو دهید. اگر از غرفه های کنار جاده سبزیجات میخرید قبل از مصرف آنها را شست و شو دهید. باکتری ها و آلودگی ها میتوانند در لایه های مختلف سبزیجات نفوذ کنند بنابراین دقت کنید تا خوب شسته شوند اگر آب سالم برای شست و شوی سبزیجات ندارید آب را بجوشانید و بعد سبزیجات را با آن بشویید.


9-غذاها را یا گرم و یا سرد مصرف کنید. اگر غذا برای شما در رستوران گرم سرو شد مطمئن شوید که قبلا گرم نشده باشد برای غذاهای سرد هم باید به همین صورت اطمینان حاصل کنید.


10-یادتان باشد که غذاها نباید به حال خودشان رها شوند غذاهایی که پخته میشوند باید در یخچال نگه داری شوند. از یک ساعت بعد از پخت غذا باکتری ها شروع به رشد میکنند.


11-قبل از طبخ غذا حتما دست های تان را بشویید. دست های تان را 20 ثانیه قبل از طبخ غذا با آب و صابون شست و شو دهید. همچنین قبل از خوردن غذا از ژل های شست و شو دهنده و دستمال های مرطوب برای پاک کردن دست های تان استفاده کنید.


12-دقت کنید که برخی از مکان ها میکروب بیشتری را به خود جذب میکند. در سفر با هواپیما، اتوبوس یا قطار مراقب دسته های صندلی، درب سرویس های بهداشتی و از این قبیل مکان هایی که بسیار مورد تماس افراد مختلف قرار میگیرد باشید. حتما با پنبه و الکل دسته های صندلی را ضد عفونی کنید یا پس از تماس با این قبیل مکانهای عمومی از ژل پاک کننده استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► نکاتی برای بازاریابی محصولات غذایی
نظرات موافق و مخالف از پرداخت های نقدی(2) ◄

مطالب مرتبط
بنر