شرایط خرید و فروش مسکن مهر

سه شنبه ، 27 اسفند 1392 ، 12:11

وی در خصوص فروش امتیاز مسکن مهر گفت: اعتقادی به فروش امتیاز مسکن نداریم و این موضوع تخلف است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط خرید و فروش مسکن مهر، گفت: خرید و فروش امتیاز مسکن مهر تخلف است.

به گزارش مهر، احمد اصغری مهرآبادی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین مصوبه خرید و فروش مسکن مهر اظهار داشت: قبلاً بخشنامه ای در این خصوص ابلاغ شده بود که با توجه به مصوبات دولت قبلی انجام شده بود.

وی افزود: از نظر قانونی و قانون ساماندهی و آئین نامه اجرایی منعی برای خرید و فروش اعیانی پروژه ها نداریم و بر اساس مصوبه قبلی اعلام کرده بودیم که باید 10 درصد بدهی را بپردازند و 8 برابر اجاره عرصه را بدهند که این موارد در مصوبه جدید حذف شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: در مصوبه جدید یکی از شرایط تعیین شده نداشتن بدهی به بانک است، همچنین مالک نباید بدهی اجاره عرصه را داشته باشد، ضمن آنکه مالک دفترچه اقساط را گرفته باشد و اینکه سند برای واحدش صادر شده باشد، در این صورت می تواند به هر فردی که تمایل داشت واحد خود را بفروشد.

مهرآبادی با بیان اینکه اگر پروژه ای پیش فروش شده باشد و بلوک و واحد آن هم مشخص باشد منع قانونی برای فروش ندارد، گفت: اما باید ساز و کار در ادارات راه و شهرسازی مشخص شود تا واحدهایی که در این مراحل قرار دارند به فروش برسند.

وی در خصوص فروش امتیاز مسکن مهر گفت: اعتقادی به فروش امتیاز مسکن نداریم و این موضوع تخلف است.

مهرآبادی با بیان اینکه این فرآیند تنظیم شده و در اختیار مشاور مالی وزیر قرار داده شده و در حال بررسی است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این مصوبه به امضای وزیر برسد تا به استان‌ها ابلاغ شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► چه کسانی به کمپین "نه به یارانه نقدی" پیوستند؟
چگونه ریشه تنبلی را بخشکانیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر