مصاحبه با آنه فلشمن کارآفرین و بنیانگذار یک فروشگاه محصولات باغبانی

پنجشنبه ، 29 اسفند 1392 ، 07:42


آنه متخصص در باغبانی شهری است او در شهر بالتیمور یک فروشگاه باغبانی راه اندازی کرده است و برای مردم محلی محصولات مختلفی را عرضه میکند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر  آنه فعالیتش را در سال 2009 آغاز کرده است و به عنوان کارآفرین مشغول به کار شده است.

 

 

در مورد کسب و کار فعلی تان برای ما بگویید؟ دقیقا چه کاری انجام میدهید؟
بالتیمور کانتین یک فروشگاهی است که در زمینه ی خرده فروشی محصولات باغبانی، خدمات باغداری شهری و فضا سازی باغ فعالیت میکند. اکثر باغات نیاز به  ظروف مخصوص کاشت گیاهان، خاک، کود و... دارند ما این محصولات را به فروش میرسانیم و خودمان نیز برای کاشت انواع گیاهان، سبزیجات، بوته های درختی و ... نیرو داریم. همچنین برای آموزش باغبانی و باغداری کلاس های آموزشی برگزار میکنیم و در زمینه نصب و راه اندازی گلخانه، گل های آپارتمانی فعالیت میکنیم. خیلی از خانه ها در شهر بالتیمور دارای آب نما یا گل کاری روی پشت بام هستند که ما تمام این خدمات را برایشان ارائه میدهیم. همچنین برای تزئینات و گلکاری ورودی سمینارها و فروشگاه ها هم خدمات ارائه میدهیم.

قبل از این شما به چه کاری مشغول بودید؟ این شغل اولین کاری است که شروع کردید؟
قبلا من در یک شرکت خدمات مالی مدیر پروژه برای طرح های استراتژیک و از اینجا به شیکاگو میرفتم این اولین شغلی بود که داشتم.


آیا کسی به شما پیشنهاد نکرد که شغل خودتان را ادامه دهید؟
در کار قبلی استرس شغلی زیادی داشتم اما با این کار اشتغال زایی کرده و با هزینه ی کم توانستم فروشگاهی تاسیس کنم که استرس شغلی کمتری هم داشته باشد.


چطور شد که به فکر تاسیس این فروشگاه افتادید؟
من به باغبانی علاقه زیادی دارم. همیشه از فضاهای کوچک برای گل کاری و کاشت گیاهان تزیینی استفاده میکنم. شهر بالتیمور خانه های آپارتمانی دارد که اثری از گل و گیاه در آن نیست بنابراین با این کار مردم شهر را تشویق به گل کاری کردیم در این شهر شغلی که مربوط به باغبانی شهری باشد نیست.


آیا طرح کاری دارید؟ طرحی که موثر واقع شود؟

من یک طرح کاری را در نظر دارم که بسیار مفید است این یک طرح آموزشی است در زمینه ی نحوه ی بودجه بندی برای کسب و کار.


آیا موسسات بازرگانی و مالی به شما کمکی کرده اند؟
من در کلاس های حمایت از مشاغل که توسط مرکز توسعه ی تجارت در میرلند برگزار می شد شرکت کردم. این کلاس ها برای تمام مشاغل برگزار میشود و مشاوره میدهد در این کلاس ها نحوه ی بازاریابی را به ما آموزش میدهند.


پس بازاریابی را در فضاهای کوچک تجاری آموزش دیدید
بله من هنوز هم در حال یادگیری روشهای نوین بازاریابی هستم. مثلا استفاده از رسانه های اجتماعی و وب سایت ها

آیا تا به حال اقدامی در زمینه توسعه ی تجارت تان انجام دادید؟
موثر ترین اقدام همان پیوستن به انجمن بود که در زمینه ی برگزاری جلسات مربوط به باغبانی، تخفیف محصولات و ارائه آنها بسیار مفید بود. ما همچنین به مشتریان خود آموزش میدهیم و نحوه ی مراقبت از گیاهان را برایشان توضیح میدهیم تمام کسانی که به فروشگاه ما می آیند گاهی سوالاتی در زمینه باغبانی دارند که ما آنها را راهنمایی میکنیم. در نهایت هم در مطبوعات و مجلات معروف برای افراد علاقمند به باغبانی مطالبی را مینویسیم
بسیار ممنونم برای اطلاعاتی که در زمینه ی کاری تان ارائه دادید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چند راهکار عملی برای صرفه جویی در زندگی
20 نکته برای ازدواجی باشکوه اما کم خرج ◄

مطالب مرتبط
بنر