تعادل بین کار و خانواده(1)

يكشنبه ، 3 فروردين 1393 ، 07:16


مادران شاغل وقتی که از سر کار بر میگردند اغلب هم احساس خستگی از یک روز کاری دارند و هم نگران فرزندانشان هستند آنها بیشتر  نگران مراقبت از فرزندان هستند گاهی اوقات حتی نسبت به آنها احساس گناه می کنند اگر این احساسات طولانی مدت باشد باعث تاثیر در روحیه ی خانواده خواهد شد. والدین شاغل برای رفع نیازهای اقتصادی روزانه مشغول به کارند پس باید برای برقراری تعادل بین کار و فرزندان از کارفرما کمک بگیریم زیرا آنها شما را درک میکنند و میتوانند راهنمایی های خوبی به شما بدهند.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کار علاوه بر درآمدزایی، اشتیاق، تعامل و انگیزه برای ادامه ی زندگی به افراد میدهد. شما به هر علتی که مشغول کار هستید باید برای خانواده هم انرژی داشته باشید. امروزه والدین هزینه‌هایی را صرف مراقبت از فرزندانشان میکنند مثل مهدهای کودک، آنها برای رفاه بیشتر تلاش زیاد می کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند.


مادرانی که پس از زایمان به محل کارشان بازمیگردند اغلب احساس میکنند که دو شغل دارند تحقیقات نشان داده مادران به دلیل وظایف خانه و امور منزل باید بتوانند تعادلی بین کارشان و خانه داری ایجاد کنند البته سنگینی این دو اغلب به این دلیل است که مردان کمتر در کار خانه وظایفی را بر عهده میگیرند حتی زمانی هم که همسرشان سر کار میرود اغلب در انجام امور منزل دخالت نمی کنند. زنان با انجام کار زیاد دچار استرس میشوند تحقیقات نشان داده که کار زیاد مادران شاغل باعث میشود استرس زیادی روی خودشان و خانواده شان ایجاد شود. از طرفی هم مشکل درآمد زایی و هزینه های زندگی باعث میشود که زنان نیز همانند مردان کسب درآمد کنند تا برای امرار معاش کمتر مشکل داشته باشند پس باید تعادل ایجاد کنیم.


مراقبت از فرزندان مخصوصا زمانی که خدایی نکرده دچار بیماری میشوند یکی از دغدغه های والدین شاغل است. مطالعات نشان داده که مادران در این مورد بسیار دچار نگرانی میشوند. البته دیدگاه های متفاوتی وجود دارند مثلا اینکه مادران بهتر است بیشتر وقت خود را صرف امور خانواده کنند تا کار زیرا که خانواده در اولویت است.


مراقبت از فرزندان

مراقبت از کودکان است که احتمالا بزرگترین نگرانی برای والدین محسوب میشود. در حال حاضر هزینه ی مراقبت از فرزندان افزایش یافته و باید بخشی از درآمد خانواده صرف نگه داری از فرزندان بشود. شاید تعجب آور باشد اما به هر حال والدین برای ادامه ی زندگی نیاز به کار و کسب درآمد دارند خیلی از والدین علاوه بر کسب درآمد به کارشان علاقه مند هستند. مسئله ی مراقبت از کودکان گاهی باعث میشود که مادران کارهای نیمه وقت انجام دهند تا هم به امور منزل و هم به کسب درآمد بپردازند. مادران از جدایی از فرزندانشان در طول روز احساس ناراحتی دارند تحقیقات نشان داده که مراقبت از کودکان برای مادران شاغل یکی از مهمترین دغدغه ها محسوب میشود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آی واچ یا گلکسی گیر 2
5 گوشی پرطرفدار سال 92+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر