خصوصیات یک رئیس خوب چیست؟(1)

شنبه ، 9 فروردين 1393 ، 12:20


آیا شما رئیس هستید؟ تبریک میگوییم. اگرچه که رئیس بودن خیلی هم ساده نیست گاهی اوقات ممکن است به شما بی احترامی شود یا کارمندان از شما اطاعت نکنند یا حتی شما را به عنوان رئیس خود نپذیرند چگونه باید رفتار کنیم تا کارمندان به ما و دستورات مان احترام بگذارند؟ پاسخ این سوال مشخص است: بهترین رئیس روی زمین کره باشید و کارمندانتان را خوشحال کنید. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر این مقاله هرچند کوتاه به شما کمک میکند تا روند کاری تان بهتر شود. اگرچه که این راهنمایی ها برای بهبود شرایط کاری است اما کافی نیست شما باید مدت بیشتری را برای مطالعه در این زمینه صرف کنید زیرا مشاغل مختلف شرایط کاری متفاوتی دارد با توسعه ی کاری باید تجربه ی رفتار با کارمندان تان هم بیشتر شود. در هر صورت اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا مدیر و رییس یک بخش و یا مدیر یک فروشگاه کوچک هستید دستورالعمل های زیر میتوانند به شما کمک کنند صداقت و رفتار خوب 2 فاکتور اساسی در تمام مشاغل دنیا است.

 


1- در ابتدا باید قدرت تشخیصتان را بالا ببرید آیا مدیریت شما مناسب است؟ آیا اینگونه مدیریت باعث انجام درست امور توسط کارمندان میشود؟ همیشه این شما نیستید که کارتان را به درستی انجام میدهید کارمندانتان هم در برابر کارشان مسئول اند شما هم باید مسئول کار خود باشید باید راهنمای آنها باشید باید مطمئن شوید که تمام امور در طول روز چه توسط کارمندان چه توسط شما روی مقررات کاری پیش میرود.


2- وقتی به کارمندتان مسئولیتی را می سپارید باید به او اعتماد و اطمینان کنید. وقتی که برای اولین بار به کارمندتان مسئولیتی میدهید اجازه دهید خودش این کار را انجام دهد و حتما از او بابت کاری که به انجام رسانیده تشکر کنید. مدیران کم تجربه اغلب اوقات از بابت کاری که کارمندانشان انجام میدهند تشکر یا قدر دانی نمیکنند. افراد مختلف روش های مختلف کاری دارند همه مثل هم یک کار را انجام نمیدهند قبل از اینکه کارمندتان را مجبور کنید تا به روش خودتان به انجام کاری بپردازد اجازه دهید روش کاری اش را به شما نشان دهد اگر این روش مناسب بود پس مانع آن نشوید. هیچ وقت برای تذکر به کارمندتان اعتماد به نفسش را از او نگیرید بگذارید به روش خودش کارش را پیش ببرد.


3- هم کارمند و هم توانایی هاش را بشناسید. به کارمندانتان بنگرید تک تک آنها را ارزیابی کنید. انگیزه شان را از کار بدانید. بفهمید که چه چیزهایی به کارمندتان انگیزه بیشتری میدهد و چرا؟ اگر این موارد را بدانید باعث ارتقاء کاری خودتان و رسیدن به اهدافتان میشوید. وظیفه ی شماست که بفهمید کارمندتان چه چیزی نیاز دارد؟ چه انتظاری از کارش دارد؟ آیا در قبال کاری که انجام میدهد انتظارتش را برآورده میکنید این نکته ی بسیار مهمی است.


4- رئسایی که عملکرد بدی دارند دائما فکر میکنند که در روند کاری اشکالی وجود دارد. زیرا فکر میکنند کارمندانشان از عهده ی مسئولیت هایشان برنمی آیند. این درحالی است که بهترین رئسای جهان به کارمندانشان اعتماد دارند و میدانند که کارمندشان کاملا به امور کاری مسلط است.


5- به کارمندانتان اعتماد به نفس بدهید و از آنها بخواهید در مورد بعضی امور تصمیم گیری کنند. به کارمندانتان آموزش بدهید تا به نمایندگی از شما امورات را رسیدگی کنند و باور داشته باشید که میتوانند به خوبی از پس این امور بر بیایند حتی اگر گاهی اشتباه کنند و تصمیماتشان درست نباشد سرزنششان نکنید از این فرصت برای دادن تجربه خودتان به آنها استفاده کنید سعی کنید دلیل تصمیم اشتباهشان را بشنوید شاید در آن موقعیت نتوانستند تصمیم بهتری بگیرند شاید دلایل منطقی برای تصمیمشان داشته باشند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► طلا از کجا به دست مي‌آيد؟
12 توصیه مهم برای مواجهه با انتقاد در محل کار ◄

مطالب مرتبط
بنر