زمانی برای ایجاد تفاوت و تغییر

شنبه ، 9 فروردين 1393 ، 13:41

ساعت زمین جنبش و زیربنایی برای افزایش آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و موضوع پایداری است و باید فراتر از مرزهای یک ساعت در زندگی روزانه ما باشد. ساعت زمین مشوقی برای استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی است.


زیست نیوز، مازیار دانیالی - "ساعت زمین" بزرگترین جنبش زیست محیطی مردمی جهان در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی محسوب شده و شامل اقدامی ساده می شود: خاموش کردن چراغ ها به مدت یک ساعت بین ساعت 8:30 تا 9:30 شب که هر ساله در ماه مارس برگزار می شود. امسال ساعت زمین مصادف با روز شنبه، بیست و نهم مارس (نهم فروردین) است.


این برای هشتیمن سال است که مراسم ساعت زمین برگزار می شود و با گذشت هر سال این مراسم به چیزی فراتر از تنها یک بازه زمانی کوتاه و اقدامی ساده مبدل شده است. در حقیقت، ساعت زمین به یک جنبش و خط مشی جهانی تبدیل شده است. به عنوان مثال، ساعت زمین در سال گذشته الهام بخش تغییراتی ساختاری در سیاست های زیست محیطی روسیه، اوگاندا و بوتسوانا بود.


چرا روشنایی؟
روشنایی بخش عظیمی از زندگی ما را شامل می شود. ما از آن در خانه ها، محل های کار، مدارس و ... به صورت روزانه و برای بخش قابل توجهی از 24 ساعت شبانه روز استفاده می کنیم. آیا می توانید صرفه جویی انرژی ناشی از استفاده از لامپ هایی با بهره وری انرژی بالا و یا خاموش کردن یک لامپ را تصور کنید؟


بر همین اساس، انتخاب لامپ های مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند. اطلاعات ارائه شده روی بسته بندی لامپ ها را به دقت مطالعه کرده و نمونه هایی با بهره وری انرژی بالا مانند لامپ های CFL، هالوژن و یا LED را انتخاب کنید.


اگر کل یک جامعه در آن سهیم شده و آماده تغییر باشند، اثر استفاده از روشنایی کارآمد از نظر صرفه جویی انرژی بسیار قابل توجه خواهد بود. از این رو، می توانید به گسترش و تبلیغ انتخاب هایی کارآمد در وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی خود و در مجموع فضای مجازی اقدام کنید.


همانگونه که اشاره شد ساعت زمین چیزی فراتر از رویدادی یک روزه محسوب می شود. ساعت زمین جنبش و زیربنایی برای افزایش آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و موضوع پایداری است و باید فراتر از مرزهای یک ساعت در زندگی روزانه ما باشد. ساعت زمین مشوقی برای استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی است. در ساعت زمین مردم جهان گرد هم می آیند تا نشان دهند برای نجات کره زمین چه کارهایی می توانند انجام دهند. در حقیقت، این رویداد قدرت مردم برای ایجاد تفاوت و تغییر را نشان می دهد.


از زمان برگزاری نخستین ساعت زمین در سال 2007 به عنوان رویدادی محلی در سیدنی، استرالیا، ساعت زمین در سراسر جهان گسترش یافته و وعده برگزاری بزرگترین رویداد در سال 2014 داده شده است. سال گذشته، صدها میلیون نفر در بیش از هفت هزار شهر در 152 کشور جهان در برگزاری ساعت زمین حضور داشتند. پس بیایید در ساعت زمین امسال ما نیز بخشی از جامعه بزرگی باشیم که به تنها سیاره زنده توجه داشته و حفاظت از آن را وظیفه خود می داند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 9 فروردین 93
آشنایی با دانشکده آتش‌نشانی و نحوه ورود ◄

مطالب مرتبط
بنر