خصوصیات یک رئیس خوب چیست؟(2)

يكشنبه ، 10 فروردين 1393 ، 11:46

 

آیا شما رئیس هستید؟ تبریک میگوییم. اگرچه که رئیس بودن خیلی هم ساده نیست گاهی اوقات ممکن است به شما بی احترامی شود یا کارمندان از شما اطاعت نکنند یا حتی شما را به عنوان رئیس خود نپذیرند چگونه باید رفتار کنیم تا کارمندان به ما و دستورات مان احترام بگذارند؟ پاسخ این سوال مشخص است: بهترین رئیس روی زمین کره باشید و کارمندانتان را خوشحال کنید. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر این مقاله هرچند کوتاه به شما کمک میکند تا روند کاری تان بهتر شود. اگرچه که این راهنمایی ها برای بهبود شرایط کاری است اما کافی نیست شما باید مدت بیشتری را برای مطالعه در این زمینه صرف کنید زیرا مشاغل مختلف شرایط کاری متفاوتی دارد با توسعه ی کاری باید تجربه ی رفتار با کارمندان تان هم بیشتر شود. در هر صورت اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا مدیر و رییس یک بخش و یا مدیر یک فروشگاه کوچک هستید دستورالعمل های زیر میتوانند به شما کمک کنند صداقت و رفتار خوب 2 فاکتور اساسی در تمام مشاغل دنیا است.

در گزارش قبل به برخی از این رموز اشاره کردیم و این هم بخش دوم این گزارش:


6- به آنها بیاموزید که بدون دخالت شما کارها را انجام دهند. گاهی اوقات ممکن است کارمندان شما با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. اگر شروع به گله گذاری از همدیگر کردند با دقت به حرف هایشان گوش دهید. اگر کسی  مسئولیت خود را به درستی انجام نداده یا با کارمندان دیگر بد رفتاری داشته شما باید حتما در همان محل کار موضوع را رسیدگی کنید اما اگر فکر میکنید که برخوردشان رقابتی است و یک موضوع ساده است پس به آنها اجازه دهید خودشان موضوع را حل و فصل کنند. با دیگر کارمندان صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا سوء تفاهم به وجود آمده شخصی است یا خیر؟ به هر کارمند تان یادآوری کنید که میخواهید برای مدت طولانی در شرکت تان کار کنند پس بهتر است آداب کارمندی را رعایت کنند. به هر دو کارمندی که مشاجره داشتند بگویید که به توانایی هایشان ایمان دارید و پس از آن تنهایشان بگذارید اما باز مراقب شان باشید. سعی تا زمانی که کارمندانتان در مقابل مشتری ها با یکدیگر برخورد نداشتند دخالت نکنید اما در غیر این صورت باید موضوع را حل کنید.


7- هر مشکلی که به وجود می آید را فورا و شخصا بررسی کنید. هر رئیسی که مشغله کاری زیاد دارد مفهوم این جمله را درک میکند: "رشته همه ی امور به دست من است". اما رشته امور کافی نیست همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید و در برخورد با مشکلات محافظه کار باشید بی پرده سخن گفتن برای یک رئیس چندان خوشایند نیست بدون اینکه با رک گویی تان کارمندانتان را بیازارید صادقانه سخن بگویید تا آنها هم شما را درک کنند. هر وقت مشکلی به وجود می آید همان موقع مشکل را حل کنید تا بعدا کارمندانتان را سرزنش نکنید. مشکلی را که به وجود می آید برای خودتان روشن کنید فراموش نکنید که شما برای رسیدن به اهدافتان باید با کارمندانتان برخورد خوب داشته باشید و به آنان احترام بگذارید. هرگز کارمندانتان را نسبت به یکدیگر بدبین نکنید.


8- همیشه از کارمندانتان مخصوصا جلوی مشتری ها قدر دانی کنید. نگذارید هیچ یک از کارمندان تان فراموش شوند. از آنها بابت کارهایی که روزانه انجام میدهند تا شما به هدفتان برسید قدر دانی کنید. اگر مشتری ها در شرکت تان حضور داشتند اجازه دهید آنها هم بدانند که چقدر به کارمندان تان توجه میکنید و برایشان ارزش قائل هستید با این کار به مشتری ها هم اطمینان بیشتری میدهید از اینکه روند کاری تان اصولی و برای شما ارزشمند است. وقتی کارمندی احساس ارزشمندی از خود داشته باشد کارشان را جدی تر میگیرند. وقتی مشتری بداند شما برای کارمندانتان ارزش قائلید اعتماد به نفس بیشتری به دست می‌آورد زیرا که مشتری در درجه ی اول برخورد شما و کارمندانتان را ارزیابی میکند و این در امر خرید کردن تاثیر میگذارد. وقتی ارزش کارمندتان را جلوی مشتریان تان بالا میبرید مشتری رغبت بیشتری برای خرید از محصولات شرکت شما پیدا میکند.


9- میتوانید برای قدردانی از آنها در حین کار کمکشان کنید آنها برای انجام امورات شرکت شما در طول روز هزار کار انجام میدهند شما هم میتوانید کمک کوچکی به آنها بکنید.


10- همیشه باید به سخنان کارمندتان گوش بدهید. گوش دادن را یاد بگیرید. وقتی کارمندتان از بابت چیزی نگران است به سخنانش گوش بدهید. بگذارید حرفشان تمام بشود بعد صحبت کنید. فکر نکنید که همه ی آنچه را که کارمندتان میگوید را میدانید. وقتی کارمندتان با شما حرف میزند در ذهنتان جبهه گیری نکنید در عوض سعی کنید به حرف هایشان کامل گوش دهید و راهنمایی شان کنید. در ابتدا حرف هایشان را تایید کنید اما نه به این معنی که با آنها موافقید  تنها به این خاطر که نگرانی شان را درک میکنید. اگر لازم بود حرف هایشان را در ذهنتان بازگو کنید. لازم نیست اقدامی انجام دهید همین که به حرف هایشان گوش دهید برای کارمندتان ارزشمند است فقط به آنها بگویید که درکشان میکنید همین کافیست.


11- همیشه بابت خدمات شان تشکر کنید.


12-به اندازه کافی تشکر کنید افراد تمایل ندارند یک حرف را چندین بار در طول روز بشنوند یک بار در روز از آنها تشکر کنید کافیست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► احتمال افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی
شغل عجیبی که فکر نمی کنید وجود داشته باشد! (+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر