تصميمات جديد یارانه ای در تعطيلات نوروزی

شنبه ، 16 فروردين 1393 ، 08:02

تصميمات جديد یارانه ای در تعطيلات نوروزی؛ از اعلام زمان بندی ثبت نام يارانه تا جزئيات افزايش قيمت گاز
سازمان هدفمندي يارانه ها نيز با انتشار اطلاعيه مهمي در روز دهم فروردين ماه اعلام کرد ثبت نام از سرپرستان متقاضي و نيازمند يارانه نقدي در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردين ماه جاري در سراسر کشور آغاز مي شود.
از اعلام زمان بندي ثبت نام يارانه تا جزئيات افزايش قيمت گاز و برخي فرآورده هاي نفتي

در راستاي اجراي مرحله به مرحله فاز دوم هدفمندي يارانه ها و پس از افزايش25 درصدي قيمت برق و 20 درصدي قيمت آب در اسفند ماه سال گذشته، دولت يازدهم در تعطيلات نوروزي دست به افزايش قيمت گاز خانگي، نفت کوره، نفت سفيد و گاز مايع (ال.پي.جي) زد تا نوبت به افزايش قيمت بنزين، سي.ان.جي و گازوئيل برسد، در اين ميان، سازمان هدفمندي يارانه ها نيز با انتشار اطلاعيه مهمي در روز دهم فروردين ماه اعلام کرد ثبت نام از سرپرستان متقاضي و نيازمند يارانه نقدي در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردين ماه جاري در سراسر کشور و از طريق سايت www.refahi.ir و نوبت بندي براساس رقم سمت راست شماره ملي سرپرستان خانوار آغاز مي شود. وزيراقتصاد هم با بيان اينکه اطلاعات خوبي درباره پر درآمدهاداريم از توانايي دولت براي شناسايي و حذف افراد پردرآمد خبرداد.


جزئيات افزايش قيمت 3 فرآورده نفتي در سال 93

نرخ جديد ۳ فرآورده نفتي شامل نفت سفيد، نفت کوره و گاز مايع که از ابتداي سال جاري اعمال مي شود، اعلام شد. مهر گزارش داد: هيات دولت با صدور مصوبه اي قيمت سه فرآورده اصلي نفتي شامل نفت کوره، نفت سفيد و گاز مايع (ال پي جي) را هم از ابتداي فروردين ماه سال جاري افزايش داد. در اين بين گاز مايع بيشترين افزايش قيمت را نسبت به اسفند ماه سال گذشته تجربه کرده است به طوري که بهاي هر کيلوگرم گاز مايع با افزايش بيش از دو برابري روبرو شده است. بر اساس مصوبه دولت از ابتداي فروردين ماه سال جاري قيمت گاز مايع (LPG) به صورت سيلندر ١١ کيلويي در ازاي هر کيلو ٢١٠٠ ريال و در سيلندرهاي بيش از ١١ کيلو و مخازن بالک هر کيلو ٦٥٠٠ ريال تعيين شده است .از اين رو قيمت گاز مايع از 100 تومان سال گذشته به يک باره با افزايش بيش از 100 درصدي به 210 تومان از ابتداي فروردين ماه سال جاري افزايش يافته است. مطابق با تصويب نامه هيئت وزيران، از ابتداي امسال قيمت هر ليتر نفت سفيد حرارتي ويژه مصارف خانگي با کالا برگ ١٥٠٠ ريال و قيمت هر ليتر نفت کوره سوخت حرارتي نيز ٢٥٠٠ ريال اعلام شد. بر اين اساس، بهاي هر ليتر نفت سفيد در مقايسه با اسفند ماه سال گذشته 50 تومان و قيمت هر ليتر نفت کوره با افزايشي 50 توماني روبرو شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 24 راه مختلف برای بهبود اوضاع مالی و زندگی در سال 2014(1)
صندوق بین المللی پول: نشانه های ثبات در اقتصاد ایران دیده می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر