به کارمندانتان انگیزه بدهید(1)

شنبه ، 16 فروردين 1393 ، 14:12


انگیزه دادن به کارمندان خیلی چالش برانگیز نیست بسیار هم ساده میتوانید به کارمندانتان انگیزه بدهید طوری که از کاری که انجام میدهند لذت ببرند و هیجان بیشتری برای انجام کار داشته باشند به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارمندان با انگیزه بازدهی بیشتری دارند بنابراین با رعایت نکات زیر میتوانید انگیزه کارمندانتان را بیشتر کنید.

 


ایجاد یک فضای مطلوب و دلپذیر. این را بدانید که کارمندان شما بیش از نیمی از زمان روزانه خود را در محل کارشان سپری می کنند بنابراین این فضا باید دوستانه و آرامش بخش باشد اگر فضای دوستانه ایجاد کنید کارمندان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.


ایجاد فضایی که باعث معذب شدن کارمندان نشود. کارمندان باید اجازه داشته باشند چند لحظه قدم بزنند و هوایی تازه کنند محیط های کاری که کوچک هستند معمولا باعث معذب شدن کارمندان میشوند بنابراین تعداد کارمندان باید متناسب با فضای کاری باشد انجام چند نرمش کوتاه در محل کار باعث حس شادابی بیشتری میشود.


محل کار نباید بیش از حد گرم یا سرد باشد زیرا محیط خیلی گرم باعث خواب آلودگی و کسلی کارمندان میشود همچنین محیط خیلی سرد هم باعث بی حرکت شدن کارمندان میشود بنابراین دمای محیط همیشه باید متعادل و مطلوب باشد تا تمرکز کارمندان را به هم نریزد.


نور کافی را فراموش نکنید. نور کافی باید در فضا وجود داشته باشد همیشه از ترکیب نورهای آفتابی و مهتابی استفاده کنید نورهای تزئینی برای چشم ضرر دارند و باعث عدم تمرکز میشوند. پنجره ها را بیش از حد نپوشانید اجازه دهید نور طبیعی وارد فضا شود در ضمن پوشاندن پنجره ها محیط را دلگیر و کسل می کند.


محیط محل کار را همیشه با مبلمان پوشش دهید تا آرامش بیشتری به محیط بدهد. مبلمان از صندلی های چوبی بهتر هستند زیرا حس خستگی را بهتر برطرف میکنند بنابراین از مبلمان اداری در محل کار استفاده کنید.
از دیوارهای محل کار برای نصب تصاویر و منظره های آرامش بخش استفاده کنید با این کار تمرکز کارمندان بیشتر میشود نصب تابلوهای مرتبط با کاری هم که انجام میدهید پیشنهاد خوبی است.


میتوانید روی یک تخته وایت برد تاریخ تولد کارمندان را یادداشت کنید و روز تولدشان را با یکدیگر جشن بگیرید و از آنها بابت کار هایشان قدر دانی کنید. یا تاریخ روزی که به استخدام در آمدند را یادداشت کنید و هر سال از آنها تقدیر کنید. میتوانید هر ماه یک کارمند نمونه را معرفی کنید و نام وی را روی برد بنویسید تا دیگر کارمندان و حتی مشتری های شما او را بشناسند یا اینکه در روزنامه و مجلات از وی تقدیر کنید.


اگر شرکت شما به اندازه کافی بزرگ هست پوستر هایی را از اهداف و برنامه های آینده تنظیم کنید تا کارمندان انگیزه بیشتری پیدا کنند همین نکات کوچک باعث میشوند کارمندان بهتر کار کنند و هدفمند باشند.
چند تصویر از نقاشی طبیعت را بر روی دیوار اتاق کارمندان نصب کنید گاهی نگاه به این تصاویر ذهن کارمندان را آرامش می بخشد.


از خوراکی ها برای انگیزه بیشتر استفاده کنید. برخی از خوراکی ها میتوانند باعث هیجان کارمندان شود مثلا خوراکی هایی که در زمان کودکی میخوردید یا حتی آبنبات های کوچک میتواند باعث شادی و خرسندی آنان بشود. همیشه باید برای کارمندان وقت صرف چای یا قهوه وجود داشته باشد. برای صرف صبحانه زمان کوتاهی را به کارمندانتان اختصاص دهید با این کار آنها زودتر در محل کار حاضر میشوند. ترجیحا نهار را خود شرکت باید به کارمندان بدهد یا حداقل یک روز در ماه را برای کارمندان نهار تهیه کنید. میان وعده را فراموش نکنید کارمندان نیاز به استراحت بین کاری دارند پس باید برای میان وعده هم زمان کوتاهی را اختصاص دهید. روز تولد کارمندان میتوانید با یک کیک کوچک آنها را خوشحال کنید.


در اعیاد گوناگون و جشن های مختلف و همچنین ایام مناسبتی میتوانید جشن کوچکی در محل کارتان بگیرید در واقع محیط کاری را از یکنواخت بودن در می آورید.
اگر کارمندان تان لباس فرم دارند یک روز در ماه از آنها بخواهید با لباس رسمی بیایند تا لباس فرم برایشان یکنواخت نشود شاید خیلی از افراد در لباس های رسمی احساس بهتری داشته باشند تا لباس فرم اما گاها از این جور تنوع ها هم استفاده کنید. یا میتوانید از کارمندان بخواهید یک روز در ماه رنگ مورد علاقه شان را بپوشند یا در اعیاد گوناگون از رنگ های مورد علاقه شان استفاده کنند.


به عنوان یک مدیر یا رییس باید خصوصیات اخلاقی کارمندانتان را بشناسید هیچ وقت از آنها نخواهید بهترین باشند بلکه از آنها بخواهید خودشان باشند به آنها بگویید که کارشان را در جایگاه خود به نحو احسن انجام ندهند نه بیشتر از آن. همیشه از کارمندان برتر تجلیل کنید فراموش نکنید که تشکر و قدر دانی شما میتواند به کارمندان انگیزه دهد.
شناخت تلاش های فردی کارکنان مهم است، شما باید میزان تلاش تک تک کارمندان تان را بدانید و آنها را در بلند مدت ارزیابی کنید. اجازه دهید کارمندان گاهی اوقات گروهی کار کنند تا روحیه ی کار گروهی در آنها تقویت شود و به آنها نشان دهید که همیشه قدر دان تلاش های شان هستید.


همیشه جلساتی را برگزار کنید و در مورد مشکلات کاری شرکت با کارمندان گفت و گو کنید این کار شما ارزش بیشتری را به کارمندان می دهد و آنها احساس خواهند کرد که ارزشمند هستند و وجود شان برای ادامه ی کار مهم است.
به صورت هفتگی از کارمندان تقدیر و تشکر کنید و به آنها بگویید که از سخت کار کردن شان سپاس گذارید همچنین روحیه ی کاری آنها را تحسین کنید تا انگیزه ی بیشتری پیدا کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پایان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5
کودک ۵ ساله محقق امنیتی مایکروسافت شد ◄

مطالب مرتبط
بنر