دردسر پول قرض دادن(1)

شنبه ، 16 فروردين 1393 ، 14:34


همه ی ما تا به حال این جمله ی "میشه یه مقدار پول به من قرض بدی؟ قول میدم قرضم زود برمیگردونم " را شنیده ایم اما به طور کلی اینکه بخواهید به کسی پول قرض بدهید به شما بستگی دارد به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مطالب ذیل در این مورد به شما کمک میکند که اگر تصمیم به پول قرض دادن به دوست و آشنا را دارید دقت بیشتری کنید.

 

 

گاهی اوقات به این دلیل که شخص مورد نظر دوست یا فامیل ما هست تصمیم میگیریم که به اصطلاح رویش را زمین نیندازیم و در مقابل خواسته اش پاسخ مثبت میدهیم باید از این کاری که انجام میدهید احساس آسودگی خاطر داشته باشید یعنی اگر مبلغی را قرض دادید خیالتان از بابت پول تان راحت باشد. باید به خصوصیات اخلاقی طرف خود هم توجه کنید آیا او فرد خوش حسابی است؟ آیا همیشه قرضش را سر موعد پرداخت کرده است؟ در این صورت خیالتان بابت قرض دادن پول به وی آسوده است. اما اگر فرد مقابل کسی است که به طور مدام پول قرض میگیرد و بدهی هایش را پرداخت نمیکند پس باید دقت کنید.


مقدار پولی که فرد مقابل از شما درخواست کرده نیز مهم است گاهی اوقات بهتر است در مورد مبالغ بالا دقت بیشتر و ریسک کمتری کنید اگر فرد مقابل مورد اعتماد است و سر موعد پول شما را باز میگرداند خوب پس نگرانی وجود ندارد اما این را هم بدانید که هیچ کس نمیتواند از فردای خود با خبر باشد پس دقت بیشتری کنید. نباید هیچ وقت به خاطر رو در بایستی با کسی تمام ذخیره ی مالی تان را قرض بدهید تا خودتان هم دچار بحران مالی شوید همیشه برای خودتان یک سقفی را در نظر بگیرید.


همیشه علت پول قرض گرفتن را از فرد مقابل بپرسید از وی بپرسید که این پول را برای چه کاری می خواهد و چرا دچار بحران مالی شده است؟ شما با دانستن این اطلاعات راحت تر میتوانید تصمیم به پول قرض دادن بگیرید. گاهی اوقات در زندگی موارد استثنایی و غیر منتظره پیش می آید که افراد نیاز به پول قرض گرفتن از دیگران پیدا میکنند خوب در این شرایط اشکالی ندارد که مشکل دیگران را برطرف کنیم اما اگر کسی برای تجمل گرایی یا هزینه های اضافی پول قرض بگیرد حتما در بازپرداخت آن دچار مشکل میشود.


رو در بایستی را کنار بگذارید و اگر پولی قرض دادید مدت قرض را مشخص کنید و زمان بازپرداخت را به فرد مقابل گوشزد کنید مثلا طبق یک برنامه 3 ماهه یا 6 ماهه مدت بازپرداخت را تعیین کنید مثلا از طرف بپرسید که اگر نتواند پول را برگرداند چه خواهد شد؟ خوب در هر صورت فرد مقابل همه ی تلاش خود را برای بازگرداندن پولش خواهد کرد اما اگر نتوانست تماما اقساطش را بپردازد چه خواهید کرد؟ بهتر است همیشه محکم کاری کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► 5 اشتباه بزرگ هنگام خرید خودروی دست دوم
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 16 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر