به کارمندانتان انگیزه بدهید(2)

يكشنبه ، 17 فروردين 1393 ، 12:59


در گزارش قبلی در مورد برخی از موارد که به انگیزه کارمندان کمک میکند تا بهتر کار کنند اشاره شد در ادامه هم به دیگر نکات در این زمینه می پردازیم.


گاهی اوقات خیلی از افراد ممکن است در زندگی با فراز و نشیب های گوناگون مشکلات روبرو باشند درست است که نباید کار و زندگی شخصی با یکدیگر تداخل پیدا کند اما نمیتوان تاثیر آن را روی کار افراد منکر شد بنابراین اگر کارمندی دچار اینگونه مشکلات زندگی شخصی باشد بهتر است به او اجازه دهید تا کمی با خودش تنها باشد یک مدیر خوب باید بتواند در این شرایط به کارمندان قوت قلب بدهد تا مشکلات زندگی در کار افراد تاثیر منفی نداشته باشد.


به کارمندان هر چند وقت یکبار هدیه بدهید این هدیه می تواند یک پاداش کوچک در قبال زحمات آنان باشد یک برنامه‌ای از پاداش و جوایز ماهیانه تنظیم کنید یا حتی یک مسابقه کوچک برای معرفی فعال ترین کارمند همین چیزهای کوچک تنوع کاری بوجود می آورد و باعث میشود که بازخورد کاری بالاتری داشته باشید.


بلیط سینما یا تئاتر یا مسابقات ورزشی میتواند هدایای خوبی به کارمندان باشد. یا مثلا مرخصی به آنان به عنوان یک جایزه ی بسیار خوبی تلقی خواهد شد این یک فرصت برای کارمند شماست تا در کنار خانواده باشد و استراحت کند یا مثلا یک هفته به کارمند نمونه اجازه دهید یک ساعت زودتر به منزل برگردد مطمئن باشید کارمندان از اینگونه هدایا و جوایز و پاداش شما خوشحال خواهند شد.


از کارمندان بخواهید در طول روز که مشغول به کار هستند فقط روی کار تمرکز کنند به آنها یاد بدهید که مسائل خانوادگی و شخصی نباید باعث تداخل با کار آنها بشود.


در طول یک روز کاری سری به کارمندان بزنید و جویای احوال و اوضاع کاری آنها بشوید مثلا کاری که انجام میدهند را خودتان برای چند دقیق انجام دهید این کار برای کارمندان بسیار جالب است که رییس شان کار آنها را انجام دهد. به کارمند نمونه نهار بدهید مثلا اگر کارمندان خودشان نهار می آورند شما برایشان یک روز در هفته یا در ماه نهار تهیه کنید این هم میتواند جایزه ی خوبی برای آنان باشد.


یک مدیر به دلیل مشغله ی کاری زیاد شاید نتواند به خوبی خصوصیات کارمندان را درک کند اما باید در طولانی مدت کارمندان را خوب بشناسید و ارتباط قوی تری با آنان برقرار کنید.

برای صرف چای یا قهوه کارمندان را به اتاق تان دعوت کنید و با آنان گپ و گفتگو کنید یا خودتان به اتاق کارمندان بروید با آنها در مورد کار صحبت کنید تا بهتر آنان را بشناسید و آنان هم بهتر شما را بشناسند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► دو سناریوی قیمت نان در سال 93
دسکتاپ انسان هم به بازار آمد/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر