به کارمندانتان انگیزه بدهید(3)

دوشنبه ، 18 فروردين 1393 ، 14:16

 

در دو گزارش قبلی در مورد مسائل و مواردی که میتواند در محیط کار به کارمندان انگیزه بدهد و روحیه ی کاری آنان را افزایش دهد صحبت کردیم نکات نهایی را در این جا بیان میکنیم.

زمانی که کارمندی را استخدام میکنید و یا در زمان مصاحبه در مورد اعضای خانواده شان سوال کنید. همیشه یک مدیر باید تا حدودی با خانواده کارمندانش آشنا باشد مثلا همسر، فرزندان، شغل همسر و... زیرا اینها به مدیر کمک میکند تا بهتر کارمندش را درک کنند البته این به معنای پرسیدن اطلاعات شخصی نیست بلکه فقط در چارچوب محیط کاری  این اطلاعات استفاده میشود.


علایق یک کارمند چه چیزهایی است؟ مثلا اگر تماشای تلویزیون از علایق وی محسوب میشود از او بپرسید چه برنامه هایی را بیشتر تماشا میکند در این صورت میتوانید اخلاق و روحیات کارمندتان را بهتر بشناسید. همیشه به یاد داشته باشید که بین کارمندان باید رابطه دوستانه کاری برقرار باشد صحبت های بین آنان و تماس هایی که میگیرند باید دوستانه باشد نه شخصی در واقع باید با حفظ روابط کاری از سوء تفاهم ها جلوگیری شود.


رویدادهای اجتماعی را خودتان ایجاد کنید مثلا در برخی از روزهای سال با کارمندان در مورد مشکلات کاری یا تغییر در برنامه کاری و یا حتی تغییر دکوراسیون محیط کاری تان گفت و گو کنید از افرادی که کمتر صحبت میکنند نظر خواهی کنید کارمندان کمرو نباید احساس ناراحتی و یا خجالت زدگی داشته باشند.


سازمانهای بزرگتر معمولا تیم های ورزشی هم دارند و این بسیار پسندیده است که علاوه بر روحیه ی کاری روحیه ی ورزشی کارمندان هم افزایش می یابد. همیشه کارمندان تان را به لبخند زدن در طول روز عادت دهید اجازه ندهید خلق و خوی بد کسی روی دیگر کارمندان تاثیر بگذارد.


از انواع تم ها برای هیجان بیشتر در کار استفاده کنید البته یادتان باشد که محیط کاری رسمی و جدی است تمام تلاش بر این است که کارمندان انگیزه ی بیشتری پیدا کنند و از خمودگی و رخوت بیرون بیایند. تم غذایی بگذارید مثلا یک روز در ماه از کارمندان بخواهید با هزینه شرکت غذای مورد علاقه شان را سفارش دهند یا یک روز در ماه به نوبت هر کسی غذای محلی مخصوص به شهر خود را تهیه کند تا هم دیگران با فرهنگ آن شهر آشنا شوند و هم ساعات خوش و خاطره انگیزی را در محیط کاری داشته باشند.


از تم های ورزشی استفاده کنید یا از کارمندان بخواهید ورزش مورد علاقه شان را به دیگر کارمندان آموزش دهند. در روزهای مختلف سال یک روز به کارمندان اجازه دهید رنگ مورد علاقه شان را بپوشند یا اینکه در مورد روان شناسی رنگ ها با یکدیگر گپ و گفتگو کنید در هر صورت تنوع داشتن در محیط کاری تاثیر بسزایی در افزایش روند کاری و روحیه ی کارمندان خواهد داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ادامه حمایت بانک سامان از والیبال ایران
ششمین روز منفی بورس در سال ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر