یک توصیه کاملا اقتصادی

سه شنبه ، 19 فروردين 1393 ، 13:04

 

کاغذ از درخت به وجود می آید و خیلی طول می کشد تا نهالی تبدیل به یک درخت شود و در نهایت کاغذ تولید شود. به همین منظور گروه خبری بانکی دات آی آر راهنمایی هایی دارد تا شما کاغذ های باطله را درو نیندازید و دوباره از آنها استفاده کنید.


اگر کاغذی قبلا به صورت یک رو به چاپ رسیده و مورد استفاده قرار گرفته از روی دیگر کاغذ برای چاپ مجدد استفاده کنید مثلا برای فکس یا پرینت مطلب مورد نظرتان از آن استفاده کنید.
از کاغذهای باطله یک دفترچه یادداشت تهیه کنید، کاغذهایی که نیمه استفاده شده هستند را برای یادداشت روزانه استفاده کنید.


کاغذهای باطله ای را که قبلا پرینت یا کپی گرفتید و دیگر به آن نیازی ندارید برای نقاشی به کودکان بدهید تا از آنها استفاده کنند.
خلاق باشید و از کاغذهای باطله اشکال هندسی درست کنید و پس از رنگ آمیزی نام آنها را به کودکان بیاموزید. از روزنامه ها هم استفاده کنید پس از آنکه مطالعه کردید از آنها برای تمیز کردن شیشه ها یا برای رفتن به پیک نیک استفاده کنید.


روزنامه ها و مجلات باطله را دسته بندی کرده و آنها را به پایگاه های بازیافت کاغذ تحویل دهید.
در زمان خانه تکانی از روزنامه های باطله استفاده ی فراوانی میشود همچنین در هنگام شست و شوی ظروف و نبود فضای کافی از روزنامه ها استفاده کنید و ظروف تان را روی آنها قرار دهید تا خشک شوند.
از کاغذها و روزنامه های باطله برای بسته بندی ظروف در هنگام اسباب کشی استفاده کنید.


از کاغذهای باطله برای تهیه پاکت نامه یا جعبه های بسته بندی استفاده کنید از هر کاغذی استفاده ی بهینه کنید در غیر این صورت آن را به پایگاه های بازیافت زباله بدهید.
از روزنامه ها برای تهیه مداد استفاده میشود خیلی از اوقات همین کاغذهای باطله میتواند به تولید بیشتر لوازم تحریر کمک کند.


کاغذ زباله نیست فراموش نکنید که کاغذ ها باید از زباله های تر جدا باشد مجلات، پاکت های نامه، کیسه های کاغذی همگی قابل بازیافت هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► سود افزایش وام مسکن به جیب چه کسانی می رود؟
نرخ تورم سال ۹۲ اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر