10 مورد مهم زبان بدن که مدیر باید هنگام سخن گفتن به آن توجه کند

پنجشنبه ، 21 فروردين 1393 ، 09:50


همه می دانید که در زمان سخن گفتن علاوه بر استفاده از کلمات مناسب باید از زبان بدن به درستی استفاده شود کلمات منظور شما را به مخاطب القا می کند اما حرکات بدن به القای این پیام بهتر کمک می کند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 10 نکته ی ذیل به شما کمک میکند تا در هنگام سخنرانی مطلب مورد نظر را به درستی به مخاطب القا کنید تا نهایت تاثیر گذاری را داشته باشد.

 


1-برای حفظ اعتماد به نفس در هنگام سخن رانی هرگز قوز نکنید و محکم بایستید بازوها و قفسه سینه را روبه جلو ببرید این کار باعث میشود در هنگام سخن رانی بهتر نفس بکشید و آرامش داشته باشید.


2-برای اینکه مخاطبان توجه بیشتری به شما داشته باشند و احساس راحتی کنند به آنها لبخند بزنید. لبخند بهترین وسیله برای جلب توجه مخاطب است.


3-برای اینکه توجه مخاطب به شما جلب شود از دست ها و حرکت بازوان خود استفاده کنید و در چشمان مخاطب نگاه کنید در این صورت مخاطبان بیشتر به شما توجه خواهند کرد اگر مستقیم به آنها نگاه کنید.


4-برای اینکه اقتدار و توانایی تان را نشان دهید آرامش خود را حفظ کنید و حرکات کوچک از دستها و پاهای خود داشته باشید با این کار مخاطب بیشتر به شما اطمینان کرده و از اعتماد به نفس شما آگاهی پیدا می کند.


5-شما هرگز نباید پشت سر هم صحبت کنید بلکه برای تاثیر بیشتر کلام کمی قدم بزنید کمی فاصله بگیرید. مثلا اگر می خواهید برای کارمندان تان 3 نکته ی مهم را بازگو کنید هر کدام از نکات را در 3 موقعیت متفاوت بیان کنید.


6-حرکت دستان شما نباید زیاد تکراری باشد در این صورت مخاطب به شما توجه نخواهد کرد. در طول سخنرانی حرکات کوچک دست، تغییر حرکات، استفاده از حرکات سر و... باعث اثر گذاری بهتر و جلب توجه مخاطبان میشود.


7-برای اینکه توجه مخاطبان را به نکته ای که روی برد نوشتید جلب کنید مستقیما به آن نکته اشاره کنید و خودتان هم به نکته نگاه کنید در چند ثانیه کوتاه مخاطب به دست و چشمان شما نگاه کرده و توجه اش به سمت نکته معطوف میشود.


8-برای اینکه مخاطبان را تشویق به نظر دادن و صحبت کردن کنید دستهای تان را باز کنید و یا در صورت وجود فضای کافی قدم بزنید و به مخابان نزدیک شوید یکی از راه هایی که میتوانید از آن برای به صحبت درآوردن مخاطب استفاده کنید این است که به وی نزدیک شوید.


9-برای اینکه پاسخ به سوالات سخت برای شما آسان جلوه داده شود مکث کنید و آرام نفس بکشید پس از آن سوال مخاطب را پاسخ دهید در هنگام پاسخ به مخاطب نگاه کنید.


10-برای اینکه مخاطب سخنان شما را بپذیرد از حرکات دست استفاده کنید به این معنا که در طول صحبت کردن لحن شما با حرکت دستتان نشان از موفقیت و پیروزی داشته باشد سعی کنید در ابتدای سخنرانی احوال پرسی کنید، لبخند بزنید و با اطمینان سخن بگویید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 21 فروردین 93
"بانک های عربستان ارّه هستند"! ◄

مطالب مرتبط
بنر