حمل و نقل عمومی و این همه فایده

شنبه ، 23 فروردين 1393 ، 13:37


استفاده از حمل و نقل عمومی همیشه به ما توصیه میشود. روزانه برای سفرهای درون شهری با استفاده از حمل و نقل عمومی هم از حجم ترافیک کم میشود و هم به پاکیزگی هوا کمک بزرگی میشود.

 

گروه خبری بانکی دات آی آر فواید استفاده از حمل و نقل عمومی را جمع آوری کرده است که مهمترین آنها صرفه جویی اقتصادی است.


با استفاده از حمل و نقل عمومی در زندگی صرفه جویی اقتصادی میکنید. کارشناسان معتقدند که استفاده از حمل و نقل عمومی 4 برابر ارزانتر از استفاده از خودروهای شخصی است. با استفاده از حمل و نقل عمومی خودروی خود را سالم تر نگه میدارید شاید برای کار روزانه مجبور باشید هر روز از خودروی شخصی استفاده کنید اما اگر هر روز از حمل و نقل عمومی استفاده کنید خودروی شما سالم تر خواهد ماند و کمتر نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد.


حمل و نقل عمومی به حفظ سلامتی انسان کمک میکند زیرا با استفاده از خودروی شخصی کمتر فعالیت خواهید داشت تا استفاده از حمل و نقل عمومی همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی استرس کمتری را به افراد وارد میکند. شما در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی میتوانید کتاب بخوانید یا موسیقی گوش بدهید و استفاده از موبایل هم برای شما محدودیتی ایجاد نمیکند.


حمل و نقل عمومی کمک می کند تا محیط زیست سالم تری داشته باشیم یک اتوبوس 377 بار کمتر از یک خودروی شخصی  مونوکسید کربن تولید میکند. هر اتوبوس استاندارد میتواند به اندازه ی 50 خودرو در طول روز مسافران را جا به جا کند و همچنین مترو میتواند به اندازه ای بیش از 600 خودرو مسافران را جا به جا کرده و به کاهش حجم ترافیک کمک کند. بنابراین با استفاده از حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک بزرگی میشود.


خوب است بدانید که استفاده از حمل و نقل عمومی به ترافیک انسانی یا ازدحام در خیابان هم کمک میکند حدود 18000 نفر در طول روز با اتوبوس سفرهای درون شهری دارند بنابراین حمل و نقل عمومی کمک میکند تا از شلوغی خیابان ها و ازدحام مسافران و خودرو ها جلوگیری بشود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► راهکاری برای دور زدن تحریم های بانکی
نگاهی به ظرفیت پهنای باند اینترنت ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر