10 کاری که نباید در محیط کار انجام دهید

شنبه ، 23 فروردين 1393 ، 14:00


هر کارمندی تفاوت بین محیط کاری و منزل را میداند و همچنین قواعد و قوانین کاری را در نظر گرفته و برای اینکه در کارش موفق باشد ملزم به رعایت آنهاست. اما گاهی اوقات هم شاید به دلایلی این قوانین را فراموش کنیم و باعث دلخوری کارفرما و دیگر کارمندان بشویم به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر  10مورد معرفی شده در ذیل را در محیط کاری رعایت کنید.

 


ایمیل های شخصی را چک نکنید
همیشه به کارمندان تذکر داده میشود که با موبایل کمتر صحبت کنند یا از اینکه دائما نباید در حال پیامک دادن باشند اما علاوه بر اینها باید بدانید که چک کردن ایمیل های شخصی را باید به اوقات بیکاری تان موکول کنید البته گاهی اوقات ایمیل های کاری وجود دارد که به کار و شغل مربوط میشود اما ایمیل ای شخصی را نباید در محیط کاری چک کنید.


وقت شناسی را فراموش نکنید

وقتی میخواهید با مدیرتان در مورد مسئله ای صحبت کنید و او به شما پاسخ منفی میدهد یعنی اینکه در حال حاضر فرصت شنیدن صحبت های شما را ندارد بنابراین نباید پافشاری کنید. وقت شناسی یعنی اینکه هر چیزی و کاری را باید در وقت مناسب آن انجام دهید.


کار اشتراکی یا بی کاری؟

کار اشتراکی به این معناست که در یک محیط کاری دو یا چند نفر یک مدل کار را با یکدیگر انجام میدهند. اما گاهی اوقات این اشتراک کاری باعث بروز اختلاف میشود حتی اگر کار را به صورت مشترک با دیگر کارمندان انجام میدهید باز هم باید وظایف هر شخص به صورت کامل مشخص باشد.


جایگاه خود را بدانید

در محیط کاری هر کسی با توجه به تخصصی که دارد به کاری مشغول است و کار هرکسی نیاز به تخصص شخصی که برای آن در نظر گرفته شده دارد بنابراین نباید جایگاه تان را فراموش کنید دخالت در انجام امور دیگران حتی اگر دوستانه هم باشد باعث بروز مشکل خواهد شد بنابراین بهتر است وظیفه ی خود را به صورت کامل انجام دهید.


بی انگیزه نباشید
رایان فریز بنیان گذار مشارکت های خرده فروشی در آتلانتا معتقد است خیلی از کارمندان با بی انگیزگی کار میکنند یا شغل خود را دوست ندارند آنها صرفا برای کسب درآمد به کار مشغول اند او معتقد است خیلی از کارمندان اهداف بلند مدت ندارند و این باعث افت روند کاری شرکت ها شده است بنابراین انگیزه داشته باشید انگیزه را خودتان به وجود بیاورید. گاهی اوقات لازم است مدیر یا کارفرما برای شما انگیزه ایجاد کند و این انگیزه ها میتوانند پاداش، مرخصی، ترفیع و ... باشند.


منتظر دیگران نباشید
شلدون پرکینز استراتژیست خلاق گروه بازاریابی یارمونس بر این باور است که خود افراد باید به دنبال پیشرفت باشند. یک کارمند خوب باید در رابطه با کاری که انجام میدهد دنیای کاری اش را بشناسد نه اینکه کسی ان را برای وی معرفی کند اگر علاقه کافی به کار باشد در این صورت فرد به کشف جزئیات کاری میپردازد.


مشکلات را رها نکنید
مشکلات کاری را نباید رها کنید باید آنها را حل کنید. همیشه سعی کنید که برای حل مشکلات راه حل بیابید اجازه ندهید مشکلات باعث اختلالات کاری بشوند بهترین نوع حل مشکل این است که با یکدیگر همفکری کنید تا مشکل سریع تر حل شود. انسان های باهوش اجازه نمیدهند مشکلات بر آنها غلبه کند.


ارزش در کار

ارزش به این معناست که برای کار خود و دیگران ارزش قائل باشم هر کاری با زحمت انجام میشود تا به نتیجه ی مطلوب برسد و بی ارزش کردن کار دیگران به این معناست که شما برای دیگران اهمیتی قائل نیستید و زحمات آنان را نادیده گرفتید بنابراین همیشه از کاری که دیگران برای شما انجام میدهند قدر دانی کنید.


مهارت ها قابل تحسین اند

هرکسی که در هر کاری یا شغلی مهارت دارد قابل تحسین و احترام است باید از مهارت ها استفاده کرد و آنها را افزایش داد گاهی اوقات نادیده گرفتن مهارت های افراد باعث بی انگیزگی و بی میلی آنها در کار میشود بنابراین یک کارمند خوب باید از مهارت هایش در کار نهایت استفاده را داشته باشد.


یادداشت برداری را فراموش نکنید

سان دیاگو نویسنده ی کتاب های داستانی معتقد است خلاصه نویسی روزانه به مرتب کردن ذهن انسان کمک میکند در طول روز چه کارهایی را انجام دادید؟ برای روز بعد چه کارهایی را باید انجام دهید؟ در پایان هر روز خلاصه ی آنچه را که انجام میدهید بنویسید تا فراموش نکنید چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باقی مانده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 23 فروردین 93
اعلام نرخ ثبت‌نام یارانه‌ در کافی‌نت‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر