نحوه انتخاب نام برخی شرکت ها

يكشنبه ، 24 فروردين 1393 ، 09:14


Adobe
اسم رودخانه ای است كه از پشت منزل مؤسس آن "جان وارناك” عبور می كرد.
Apple
ميوه مورد علاقه "استيو جابز” مؤسس و بنيانگذار شركت اپل بود و بنابراين اسم شركتش را نيز اپل (به معنی سيب ) گذاشت.
Cisco
مخفف شده كلمه سان فرانسيسكو (San Francisco) است كه يكی از بزرگترين شهرهای امريكا است.
Google
گوگل در رياضی نام عدد بزرگی است كه تشكيل شده است از عدد يك با صد تا صفر جلوی آن .
مؤسسين سايت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می كنند كه اين موتور جستجو می تواند اين تعداد اطلاعات (يعنی يك گوگل اطلاعات) را مورد پردازش قرار دهد.
Hotmail
اين سايت يكی از سرويس دهندگان پست الكترونيكی به وسيله صفحات وب است.
هنگامی كه مدير پروژه برنامه می خواست نامی برای اين سايت انتخاب كند علاقه مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند ساير سرويس دهندگان پست الكترونيك به mailختم شده و دوماً بر روی وبی بودن آن نيز تأكيد شود. بنابراين نام Hotmail را انتخاب كرد. در كلمه Hotmail حروف Html به ترتيب پشت سرهم قرار گرفته اند. گاهی اوقات اسم اين سايت را به صورت HotMail نيز می نويسد.
HP
شركت HP توسط دو نفر بنام های "بيل هيولت” و "ديو پاكارد” تأسيس شد. اين دو نفر برای اينكه شركت هيولد پاكارد يا پاكارد هيولت ناميده شود مجبور به استفاده از روش قديمی شير – خط شدند و نتيجه "هيولد پاكارد” از آب در آمد به همین خاطر اول اسم خودشان را انتخاب کردند و شد اچ پی
Intel
موسسین این شرکت Robert Noyce و Gordon Moore میخواستند اسم شرکتشان را "Moore Noyce” بگذارند ولی این اسم را یک هتل قبلاً ثبت کرده بود. از آنجاييكه اين شركت از بدو تأسيس با تأكيد روی ساخت مدارات مجتمع ايجاد شد. پس نام Intel را از اول دو کلمه‌ی "Integrated Electronics” (یعنی «تجهیزات الکترونیکی یکپارچه) برداشتند.
Lotus
"ميچ كاپور” مؤسس شركت كه هندی الاصل بود از حالت لوتوس كه يك اصطلاح مديتيشن متعالی (T.M) می باشد برای نامگذلزی شركتش استفاده كرد.
Microsoft
نام شركت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد. Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTware است و دليل نامگذاری شركت به اين اسم نيز آن است كه "بيل گيتس” مؤسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای ميكروكامپيوترها تأسيس كرد.
Motorola
شركت موتورولا با هدف درست كردن بی سيم و راديوی خودرو كار خود را آغاز كرد. از آنجاييكه مشهورترين سازنده بی سيم و راديو های اتومبيل در آن زمان شركتVictrola بود. مؤسس اين شركت يعنی آقای "پال كالوين” نيز اسم شركتش را "موتورولا” گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی كلمه موتور نيز به نوعی در اسم شركتش وجود داشته باشد.
Sony
از لغت لاتین "Sonus” به معنی صدا و”Sonny” یک اصطلاح خیابانی آمریکایی به معنی «جوان باهوش» است. شرکت سونی این کلمه را به "Sony” تغییر داد تا راحت تر و زیباتر تلفظ شود.
Yahoo
اين كلمه برای اولين بار در كتاب سفر های گاليور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است كه دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسين سايت Yahoo جری يانگ و ديويد فيلو نام سايتشان را Yahoo گذاشتند چون فكر می كردند خودشان هم Yahoo هستند.
BenQ
مخفف عبارت "‌Bringing ENjoyment and Quality to life” به معنی «آوردن شادی و کیفیت در زندگی» است.
CocaCola
برای طعم دادن به نوشیدنی های این شرکت از برگ‌هایی به نام coca و میوه‌ای به نام Kola استفاده می‌شود که موسس آن Kola را به Cola تغییر داد تا شکل نوشتاری نام شرکتش زیبا‌تر باشد.
Samsung
به معنی «۳ ستاره» در زبان کره‌ای است.
Adidas
برگرفته از نام موسس آن Adolf(Adi) Dasslerاست.
Daewoo
به معنی «جهان بی‌همتا» در زبان کره‌ای است.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► سایت رفاهی به‌زودی فیلتر می‌شود؟! (طنز)
جملاتی که افراد موفق هرگز به زبان نمی آورند! ◄

مطالب مرتبط
بنر