راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

يكشنبه ، 24 فروردين 1393 ، 09:52


نماینده مردم تهران در مجلس گفت که برخی این تصور را دارند که ریشه مشکلات اقتصادی ایستادن بر سر عقاید اسلامی و انقلابی است اما رهبری داشتن فرهنگ مستقل را راه برون رفت مشکلات اقتصادی می‌داند.
غلامعلی حداد عادل عضو شورای انقلاب فرهنگی شب گذشته در برنامه نگاه یک که به بررسی مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های فرهنگی کشور اختصاص داشت درباره انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب گفت: شعار سال چکیده تجربه‌های گوناگون در طول سال است که مقام معظم رهبری آن را در قالب شعار سال مطرح می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همین اساس به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب در روز 15 اسفند سال گذشته اشاره کرد که ایشان نگرانی خود را در باب فرهنگ اعلام کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مشهد مقدس به تفصیل بیشتری درباره شعار سال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» پرداختند، افزود: توجه به اقتصاد طبیعی بود اما ممکن است برخی این فکر را داشته باشند که راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی این است که قدری در موضوع فرهنگ کوتاه بیاییم و تصور شود ریشه مشکلات اقتصادی ایستادن بر سر عقاید اسلامی و انقلابی است و راه‌حل این است که آرام‌ آرام عقب‌نشینی کنیم تا این مشکل حل شود.

حداد عادل اضافه کرد: گاهی این حرف خود را در لفافه می‌زنند و یا به آن عمل می‌کنند اما این در حالی است که مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را داشتن فرهنگ مستقل می‌دانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال تأکید کرد: آنچه از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب استنباط می‌کنیم این است که ایشان سبک زندگی اسلامی را لازمه اقتصاد مقاومتی می‌دانند و معتقدند اگر ما سبک زندگی اسلامی نداشته باشیم به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید از این رو باید به فرهنگ مستقل اسلامی ایرانی خود توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال نیاز به این نیاز است که همه ملت در صحنه بیایند تا تحول چشمگیری در عرصه فرهنگ و اقتصاد ایجاد شود، افزود: در عزم ملی مخاطب رهبر معظم انقلاب عامه مردم هستنداما در مرحله بعد ایشان به سراغ مدیران می‌روند و با اینکه عزم ملی را شرط لازم می‌دانند اما در کنار آن باید مدیریت جهادی نیز باشد.

حداد عادل با بیان اینکه مدیریت جهادی خصوصیات خود را دارد، اظهار داشت: یک مدیر جهادی وجودش را برای آرمان‌ها، ایمان و ملت خود می‌خواهد و دیگران را برای خود نمی‌خواهد از این رو همه از یک بخشدار گرفته تا وزیر و نماینده مجلس باید با ایمان و مخلصانه کار کنند و اینگونه نباشد که نفعی برای خود ببرند بلکه برای مردم کار کنند. این اساس مدیریت جهادی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پاسخ به این سؤال که متولی فرهنگ چه نهادی است، تصریح کرد: متولی فرهنگ قوای سه‌گانه، نهادهای غیردولتی و غیر حکومتی که حاکمیتی هستند، به شمار می‌روند. اینگونه نیست که در کشور یک دستگاه یا یک فرد متولی فرهنگ باشد و همه باید به فکر فرهنگ کشور و ملت باشند.

وی درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی دو هفته یک بار دو ساعت و نیم جلسه دارد و همه مسائل فرهنگی و هنری در دستور کار آن قرار می‌گیرد و این تصور نباید وجود داشته باشد که همه بنشینند و شورای انقلاب فرهنگی تکلیف آنها را مشخص کند بلکه هر کس با مدیریت جهادی کار خود را درست انجام دهد.

حداد عادل بر همین اساس به نقش آموزش و پرورش، صدا و سیما، دولت و مجلس در این راستا اشاره و تصریح کرد: همه باید با مدیریت جهادی به وظیفه خود درست عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پراکنده‌کاری‌ها نیز افزود: در اینجا رسانه‌ها باید وارد عمل شده و آسیب‌شناسی کنند؛ عزم ملی حاصل نمی‌شود مگر اینکه رسانه‌ها بخواهند عزم ملی رخ دهد و آنکه عزم ملی ایجاد می‌کند رسانه است؛ در جایی که لازم است نقد صورت گیرد اما این نقد نباید غیرمنصفانه باشد بلکه منطقی و جدی بگوییم این کار اشتباه است.
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► 5 گام اساسی برای راه انداختن یک کسب و کار خوب
سایت رفاهی به‌زودی فیلتر می‌شود؟! (طنز) ◄

مطالب مرتبط
بنر