راهنمای تمیز کردن تلویزیون‌های فلت

دوشنبه ، 25 فروردين 1393 ، 13:58



بعد از پرداخت هزینه زیاد بابت خرید تلویزیون‌های ال‌ای‌دی یا ال‌سی‌دی، مهم‌ترین مسئله تمیز نگه داشتن آن است زیرا تمیز کردن آن‌ها راه و روشی خاص دارد که اگر دقت نکنید، به صفحه آن آسیب می‌رسد و هزینه‌هایی که برای خرید آن پرداخته‌اید، هدر می‌رود.

- برای پاک کردن اثر انگشت، گرد و غبار و دوده به روشی صحیح از روی آن، هرگز از پاک‌کننده‌هایی که به صفحه آسیب می‌رسانند، استفاده نکنید.

- قبل از تمیز کردن، تلویزیون را از برق بکشید.

- از یک پارچه نرم از جنس میکرو یا ۱۰۰ درصد کتان استفاده کنید.

- آن را فقط با آب، نمدار کنید و در یک جهت مثلا از بالا به پایین یا چپ به راست خیلی آرام و با کمترین اصطکاک شروع به تمیز کردن صفحه تلویزیون کنید.

- دقت کنید به هیچ عنوان به صفحه تلویزیون فشار نیاورید و از مالیدن و سایش که به آن آسیب می‌رساند، خودداری کنید (از همین روش می‌توانید برای پاک کردن صفحه لپ تاپ خود هم استفاده کنید).

- تلویزیون را به طور منظم تمیز کنید. گردوغبار در درازمدت به هر وسیله برقی از جمله این تلویزیون‌ها آسیب می‌رساند.

- اگرچه بعضی از پاک‌کننده‌ها با فرمول خاص، مخصوص تمیز کردن صفحات تلویزیون و مانیتور وارد بازار شده‌اند، اما اگر به طور منظم تلویزیونتان را به همین روش دستمال مخصوص و نم اندک تمیز کنید، نیازی به آن‌ها نخواهید داشت. با این حال در صورت نیاز، لازم است در خرید و انتخاب چنین پاک کننده‌هایی بسیار دقت نمایید.

نکته‌هایی برای استفاده از پاک کننده‌ها:

- در صورت استفاده از اسپری مخصوص، هرگز آن را به صورت مستقیم روی صفحه نپاشید. با این عمل، از صفحه تلویزیون عبور کرده و باعث آسیب رساندن به مدارات آن می‌شود.

- برای تمیز کردن، تنها مقدار کمی از اسپری را به پارچه زده، سپس اقدام به پاک کردن آن کنید.

- هرگز از تمیزکننده‌های قوی مانند الکل، آمونیاک یا شیشه شور استفاده نکنید.

- استفاده از دستمال‌کاغذی را حتی اگر کاملا نرم است فراموش کنید زیرا باعث خش انداختن صفحه می‌شود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 10 نکته برای ایجاد خلاقیت در کار
قیمت نوبرانه گوجه‌ سبز رکورد زد! ◄

مطالب مرتبط
بنر