لطفا دولت تدبیر و امید عذر خواهی کند!

سه شنبه ، 26 فروردين 1393 ، 08:24

 

"آب باریکه" از آن واژه های مورد علاقه نسل قدیم است که همیشه توصیه شان به جوان تر ها بود که دنبالش باشند ،استخدام دولتی یا "خدمه دولت" شدن هم نهایت دستیابی به این آرزو بود.

به گزارش بانکی دات آی آر، شاید به خاطر همین فرهنگ که سالهاست در جامعه ما رواج یافته و متاسفانه ما را از کار و تولید دور کرده است خیلی ها به دنبال استخدام در مراکز دولتی هستند یا تلاش می کنند هر طور شد و با هرسمتی وارد یک سازمان دولتی شوند.

 

 

درنتیجه همین طرز فکر و متقاضیان چند برابر ظرفیت، قانون های مختلف استخدام دولتی و آزمون ها شکل گرفته اند. طی چند ماه پایانی دولت قبل چندین و چند آزمون استخدامی "که بحث های مختلفی هم در موردش صورت گرفت از مجلس گرفته تا بدنه دولت " برگزار شد.برخی در این آزمون ها قبول شدند و به مصاحبه استخدامی رفتند، برخی نیروهای شرکتی به هدف رسمی شدن در این آزمون ها شرکت کردند وبعضا قبول هم شدند و نهایتا برخی حتی نتایج آزمونشان اعلام نشد.

با روی کار آمدن دولت جدید تمامی این افراد که اغلب از نسل جوان کشور هم هستند چندین ماه معطل شدند و علاوه براین که در بلاتکلیفی به سر بردند نگرانی و استرس خبرهای غیر رسمی که از عدم اعتبار یا معتبر بودن آزمون ها برآنها تحمیل شد.

خوشبختانه اخیرا دولت اعلام کرد که این افراد تعیین تکلیف شده اند. نوبخت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: تمامی کسانی که طبق قانون و مقررات فرآیند استخدام را طی کرده اند اما بنابر هر دلیلی استخدام آنها متوقف شده است می‌توانند با اجرای برخی شروط بنابر نیاز در دستگاه‌ها استخدام شوند.

به این ترتیب انتظار می رود به مرور این افراد تعیین تکلیف شوند اما آیا دولت محترم برای دلجویی از این جوانان که بدون تقصیر گرفتار این فرایند طولانی و آزار دهنده شده اند چاره ای اندیشیده است؟

حقیقت این است که دولت یازدهم در شکل گیری این سیکل معیوب هیچ دخالتی نداشت و اکنون می بایست تنها آن را سر وسامان دهد.

اما پیشتر ریاست محترم جمهور در نخستین گفتگوی تلویزیونی خویش با مردم اعلام کردند که دولت جدید آمادگی دارد صادقانه با مردم سخن بگوید و درصورت وجود اشتباه در عملکرد از آنها عذر بخواهد.

به نظر می رسد قشر جوان و جویای کار جامعه که بعضا سالها تحصیل کرده و در سیکل آموزش عالی زحمت کشیده بیش از سایرین نیازمند توجه و تکریم اند.

شاید بازگرداندن هزینه های بعضا سنگینی که بابت آزمون های استخدامی از این جوانان دریافت شده، حتی یک اطلاعیه رسمی یا یک دلجویی ساده ناراحتی های بسیاری از آن ها را التیام بخشد.

اینکه در نظام اداری کشور برای وقت و تلاش آنها ارزش قائل شده اند تاثیرات چشم گیری خواهد داشت. اما در کنار این موضوع یقینا توجه بیشتر به شیوه های استخدامی و پیشگیری از تکرار مجدد چنین روند معیوبی خود می تواند بهترین عملکرد دولتی ها باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دو نگاه متفاوت در بازار ارز
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،26 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر