توجه به مسئولیت شخصی در پرداخت مالیات

سه شنبه ، 26 فروردين 1393 ، 13:28


اگر صاحب، مدیر و یا کارفرمای یک کسب و کار کوچک هستید پس باید از تمام مسائل و قواعد کاری و همچنین حمایت های مالی و قانونی به اندازه ی کافی مطلع باشید. اکثر کارفرمایان LCC یا همان شرکت با مسئولیت محدود دارند، استفاده از این چارچوب ها و قوانین مسئولیت شخصی فرد را در قبال تعهدات مشخص کرده و آنها را محدود به قوانین میکند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بسیاری از صاحبان مشاغل به این موضوع توجه ندارند که این چارچوب ها اگر شرکتی را با مسئولیت محدود ثبت نموده پس آنها ملزم به رعایت آنها هستند مخصوصا در مورد پرداخت مالیات شرکت ملزم به رعایت همان قوانین کاری است این یعنی اینکه مسئولیت شخصی یک مدیر یا کارفرما اطاعت از قوانین کاری است.


مسئولیت شخصی افراد در دیگر قسمت های کاری نیز نمایان است مثل زمانی که کارفرما از پرداخت مالیات فرار کرده در حالی که مزایای آن را نمیداند یا مثلا در برخی از کشورها عدم پرداخت عواض جاده ای یا غیره وجود دارد که علاوه بر فایده برای خود شهروندان به حفظ بهتر شهر کمک می کند. در حقیقت مسئولیت پرداخت مالیات بر عهده ی کارمند و کارفرماست و این نکته را یک کارفرمای خوب باید به کارمندش تذکر دهد.


کارمندان اداری و مدیران شخصا مسئول پرداخت وجوهی مثل مالیات هستند حتی اگر وجوه و نقدینگی یک شرکت به اندازه ی کافی برای پرداخت مالیات نباشد باز هم باید کارفرما چاره اندیشی کرده و از منابع دیگر مالی برای پرداخت مالیات استفاده کند زیرا که او مسئول پرداخت مالیات است. یک کارفرمای خوب باید به کارمندانش بیاموزد که چارچوب رعایت قوانین کاری به موفقیت کاری کمک خواهد کرد.


عدم پرداخت مالیات جریمه دارد و این جریمه برای افرادی است که هنوز پرداخت مالیات را در ذهن خود تعریف نکردند مسئولیت هر فرد در قبال شهر خود از یک بخش از پرداخت مالیات انجام می شود.


تعیین مسئولیت افراد در زندگی کاری و شخصی ملزم به رعایت آنهاست حتما کسی که از پرداخت مالیات فرار میکند مسئولیت پذیر نیست زیرا افراد در همه حال برای آسودگی و آرامش خود و خانواده هزینه میکنند و مالیات هم یکی از آنهاست.


در همه ی شرکت ها بخش امور مالی وظیفه ی رسیدگی به دریافت و پرداخت در قبال دیگر شرکت ها، بانک ها یا دولت دارد. بنابراین یک مدیر خوب همیشه باید به بخش مالی پرداخت به موقع مالیات را گوشزد کند به همان اندازه که از قوانین خرید سهام و مشارکت در بورس اطلاعات کسب میکنیم باید برای پرداخت مالیات و فواید آن هم مطلع باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 26 فروردین 93
بیمه ی عمر سرمایه گذاری هست یا نیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر