چرا مدیران مالی و بنیانگذاران شرکت ها با هم خوب نیستند؟

چهارشنبه ، 27 فروردين 1393 ، 13:09

 

اغلب بین صاحبان یک پروژه یا بنیان گذاران یک موسسه با مدیران مالی اختلافات کوچکی به وجود می آید این اختلافات گاهی به دلیل رعایت نکردن اصول و قوانین کاری یا برخی اوقات به دلیل کم و زیاد شدن حساب های یک سازمان است.

یک بنیان گذار از مدیران مالی توقع انجام درست و کامل کارها را دارد این درحالی است که بخش مالی انتظار برآورده کردن نیازهای مالی از سوی بنیان گذاران را دارد. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر حسابداران ارشد و حسابرس های یک سازمان به خوبی در انجام امور مالی توانمند هستند آنها به انجام معاملات مالی و حسابداری یک سازمان کمک کرده و تمام سود و زیان و صورت های مالی را به دقت بررسی کرده و خلاصه تمام کارشان جزئییات فراوان دارد. آنها وظیفه ی تجزیه و تحلیل داده های مالی یک سازمان را دارند.


در مقابل بنیان گذاران یک سازمان یا کسانی که سرمایه گذاری را انجام میدهند از این گزارشات مالی حسابداران برای پاسخ گویی و رفع نیاز در حوزه ی فعالیت شان استفاده میکنند گاهی اوقات در انجام پروژه های بزرگ بنیان گذار باید پاسخ گوی مردمی هم که سرمایه خود را در انجام یک پروژه میگذارند باشند.


شاید برخی اوقات به دلیل کمبود پرداختی ها یا کم بودن دستمزد حسابدار نتواند کار را تمام و کمال انجام دهد و امور کاری را رسیدگی کند شاید نیاز باشد که یک حسابدار درآمد بیشتری داشته باشد تا بتواند آن جزییات کاری را به خوبی انجام دهد. یا شاید بنیان گذاران باید از ابتدا بودجه بندی و سرمایه خود را به درستی تحویل کار بدهند تا در اواسط  کار حسابدار و مدیران پروژه با چالش رو به رو نشوند.


در اکثر صنعت ها معمولا مدیرانی با بیش از 20 سال تجربه عهده دار یک پروژه بزرگ یا هدایت یک کارخانه را بر عهده دارند همین موضوع در مورد حسابداران هم صدق میکند آنها نیز با تجربیات فراوان در این صنعت ها مشغول فعالیت هستند اما اگر برنامه ریزی صحیح و عمل به آن وجود داشته باشد شاید خیلی از اوقات راحت تر بتواند با بودجه بندی صحیح کار را ادامه داد یا یک پروژه را تکمیل نمود.


تجربه ثابت کرده است که بخش مالی یک سازمان قدم یکی مانده به آخر برای موفقیت یک شرکت یا پروژه ی کاری است بنابراین قسمت مالی و سرمایه گذاری نباید وارد اختلافات مدیران و بنیان گذاران شود. سیستم های حسابداری به خودی خود میتوانند به سر و سامان دادن اوضاع کمک کند به این شرط  که رعایت اصول کاری برقرار باشد.


حسابدار وظیفه ی کنترل حساب ها و پاسخ گویی به بخش سرمایه گذاری است و از طرفی سرمایه گذاران باید با اعتماد کافی حسابداران را انتخاب و کار را به دست آنان بسپارند تا موفقیت در انجام کار به نحو احسن صورت بگیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► راه های مختلف برای مدیرانی که میخواهند صرفه جو باشند
موتورسیکلت مسافرتی!/ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر