روش های انتخاب کارمند با روحیه تیمی از زبان"روپرت مک هنری"

شنبه ، 30 فروردين 1393 ، 11:43


استخدام افرادی که بتوانند روحیه کار تیمی و گروهی داشته باشند یکی از عوامل مهم برای موفقیت در کار است. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر "روبرت مک هنری" مدیر اجرایی شرکت OPP آنچه را که در این زمینه تجربه دارد در مورد ساخت یک تیم کاری خوب در اختیار شما میگذارد.

 


این جمله از جیم کالینز را شاید شنیده باشید که "کارمند مهمترین سرمایه کارفرما است". البته این افراد باید از صداقت کاری بالا هم برخوردار باشند تا به دارایی های یک شرکت تبدیل شوند. کالینز معتقد است که کسب و کار موفق با کارمندانی که در جای خود به خوبی کارشان را انجام می دهند ادامه می یابد.


روبرت در ادامه میگوید که زمانی که کسب و کار خود را شروع کرده در انتخاب افراد مناسب برای استخدام در جایگاه های مختلف دقت بالایی داشته است. او میگوید: تمام کسانی را که استخدام میکردم دارای ظرفیت بالا، علاقمند به کار و باهوش بودند. چون انتخاب کارمندی که بتواند گروهی کار کند بسیار مشکل است. خیلی از دوستان مثل من کسب و کار کوچکی را راه اندازی کرده بودند و از افراد متخصص و کارشناس استفاده می کردند اما چون روحیه کاری بالا نداشتند اغلب موفق نبودند. پس از شش سال وقتی به بررسی کارمندان و ارزیابی عملکرد آنها پرداختم متوجه شدم که چقدر پیشرفت کاری بدست آورده بودم. همچنین از مقاله ای که در این زمینه توسط دانشگاه هاروارد به چاپ رسیده بود استفاده کردم. در این مقاله 25 مورد از شایستگی های کارمندان معرفی شده بود که من در هنگام استخدام کارمندانم از آنها استفاده میکردم.


اکثر افراد دارای نقاط قوت و ضعف بودند اما نکته ی مهم این بود که بتوانند آن شایستگی ها را در خود افزایش دهند اما در مجموع باید این صلاحیت ها را در کارمندان تقویت میکردیم مثلا یکی از آنها این بود که کارمند باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد حتی در موارد حساس باید بتواند تصمیم درست بگیرد.


نظم و انضباط نیز از دیگر شایستگی های فردی بود تیمی که در یک محل کار مشغول به فعالیت هستند باید از مسئولیت پذیری بالا برخوردار باشند اگر در ابتدای شروع یک کسب و کار هستید دقت کنید که کارمندان بخش زیادی از کارهای روزانه را انجام میدهند بنابراین عملکرد آنها تاثیر مستقیم در پیشرفت شما دارد.


اشتباهات رایجی که در زمینه ی استخدام افراد انجام میگیرد معمولا در نظر نگرفتن صلاحیت های فرد برای انجام کاری است که در نظر گرفته شده جایگزینی کارمندان و تغییر پست آنها خیلی حساس و مهم است زیرا که گاهی اوقات ممکن است فرصت های بهتری پیش بیاید تا افراد کارشان یا پست خود را تغییر دهند و یک کارفرمای با تجربه باید زمان مناسب برای این تغییر را بداند.


گاهی اوقات در برخی از مواردی  که غیر منتظره هستند شاید لازم باشد که کارفرما تغییراتی را ایجاد کند یا کارمندان را جا به جا کند تا این تیم به نحو احسن کار خود را انجام دهد. آگاهی کافی از اینکه چطور باید اعضای یک تیم را کنار هم چید بسیار مهم است خیلی از کارفرمایان هنوز هم ارزش این عمل را نمیدانند یا زمانی برای فکر کردن در مورد آن ندارند. اما خوشبختانه منابع کافی برای کمک به مدیران وجود دارد.


شرکت خود من هم 20 سال پیش که تاسیس شد روی کار تیمی و گروهی تاکید زیادی داشت و به خوبی توانستیم افرادی که صلاحیت کافی دارند را انتخاب کرده و آنها را در جایگاه خودشان قرار دهیم به گونه ای که یک تیم موفق تشکیل شد و توانست ما را در رسیدن به اهدافمان یاری دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► افزایش قیمت بنزین از فردا
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 30 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر