"اقتصاد مامانی"پیشرفته ترین مدل اقتصادی کره زمین!

يكشنبه ، 31 فروردين 1393 ، 07:39

 

به مناسبت روز زن به سراغ مدل اقتصادی ویژه ایرانی رفتیم که تقریبا در دنیا بی نظیر است اما درکشور ما مدل اقتصاد "مامانی"! مدت هاست در خانواده های ایرانی کاربردی است و خیلی هم خوب جواب داده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اغلب خانواده های ایرانی این مدل بی نظیر را می شناسند اما شاید تا به حال به نحوه عملکرد و مکانیزم دقیق و علمی آن ریز نشده اید در این گزارش شما را باظرافت های این مدل اقتصادی بی نظیر آشنا می کنیم.

در خانواده ایرانی اگر مرد مدیر  مدبر و ستون خانواده باشد که در خیلی موارد هست زن نقش مدیر داخلی ، حسابدار و همه کاره اقتصاد خانه را برعهده دارد. درصد بالایی از مردان ایرانی در ابتدای ماه تمامی حقوق خود را هرچند اندک و یا زیاد به دست مدیر حساب داری خوش فکر خانواده می سپارند یا اگر درآمد روزانه داشته باشند دخل هر روز را بی کم و کاست به مسئول اقتصاد خانه می دهند تا امور را مدیریت کند.

 

 

"مدل مامانی" مدت هاست پارا فراتر از این مرز ها گذاشته است. در کسب و کار های خانگی دو برادر که شریک  کاری هم هستند در آمدهایشان را به مادر خانواده می دهند تا بدون دعوا و جنجال درآمد ها را مدیریت کرده  و سهم وحق هر برادر را پرداخت کند.

دراین مدل فوق پیشرفته هر وقت دخل خانه خالی است و کفگیر به ته دیگ خورده همه به چشمان مادر خیره می شوند و می دانند قرار است معجره کند! از ذخیره سنتی زیر بالشت مادر یا کارت بانکی مخفی ! به ناگاه پولی پیدا می شود که پاسخگوی خرج های ضروری باشد.

رمز ویژه حساب های بانکی در اقتصاد مامانی برای دانش آموزان، دانشجویان، فرزندان خانه  و آنها که سرکار نمی روند یک بوس آبدار و یک مامان جان! است تا پول تو جیبی روز فراهم شود!!! به ویژه در مواقعی که خرج بالا رفته و دیگر روی رفتن سراغ پدر رانداری.

برای برخی آقایان شریف ایرانی که صبح تا شب کار می کنند برای سربلندی خانواده شان و همه در آمدشان را با اخلاص دست خانم می دهند رمز در یافت پول توجیبی!!! برای خرید یا کار های غیر ضرور مثل خرید سیگار جمله معروف "دفعه آخر است" می باشد!!!!

در "اقتصاد مامانی"  فرقی نمی کند خودشان شاغل باشند و یا نه دغدغه هایشان زیاد است و با بالا رفتن قیمت ها رنگ از رخسارشان می پرد و حساب کتاب می کنند تا آخر ماه کم نیاورند اما با این وجود سفره های پر مهرشان همیشه پهن است ، خرید هایشان به جا و با درآمد محدود جهیزیه و هزینه ازدواج بچه به شکل ساده و اقتصادی اش فراهم.

" اقتصاد مامانی" به 18 ساله شدن بچه ها و اینکه خودشان موظف اند هزینه هایشان را تامین کنند کاری ندارد مگر اینجا اروپاست! فقط می کوشد خانواده را سرپا نگه دارد و امید دارد روزی همه اعضا کار و شغل دلخواهشان را پیدا کنند.

مدل اقتصادی "اقتصاد مامانی" گاهی سخت گیر هم می شود وقتی زیاد لباس، لوازم الکترونیکی می خری و یا استخر می روی آنوقت حتی اگر از حقوق خودت هم باشد مهم نیست با تو برخورد صورت می گیرد .

اصلا مهم نیست 40 سالت باشد یا اینکه خودت مادر یا پدر چند تا بچه ای "اقتصاد مامانی" حتما به تو تذکر می دهد اگر خرج اضافه کنی یا به فکر تامین آتیه ات نباشی.

به راستی کجای دنیا می توان یک مدل اقتصادی مکانیزه ،فوق تخصصی، پیشرفته، مهربان ،با احساس، هوشمند و مدبر مثل مدل اقتصادی ما پیدا کرد؟!!!

شهرزاد کیافر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

 

 

 

 

► ایجاد هر شغل 70 میلیون هزینه دارد!
آمار دقیق انصراف دهندگان یارانه ها فردا شب اعلام می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر