کسب و کارهای کوچک دنبال چه هستند؟

يكشنبه ، 31 فروردين 1393 ، 11:41

 

بر اساس تحقیقاتی که توسط سازمان FBS(فدراسیون کسب و کارهای کوچک)  انجام گرفته است شرکت های کوچک اغلب بیشتر علاقمند به صادرات کالا و خدمات در این زمینه هستند. تحقیقات این فدراسیون نشان میدهد که در طول 3 ماه گذشته میزان صادرات در شرکت های کوچک 24 درصد افزایش یافته است. گروه خبری بانکی دات آی آر گزارشاتی را در این زمینه گرد آوری کرده است.

 

 

در پایان سال 2013 کشور بریتانیا بیشتر دچار کسری حساب شدند بنابراین رونق صادرات از اهمیت بیشتری برخوردار شد. برای تشویق بیشتر و حمایت از شرکت ها برای صادرات سازمان FBS از آژانس دولتی انگلیس به نام UKTI(تجارت و سرمایه‌گذاری انگلیس) درخواست کرد که تمرکز شرکت ها را بیشتر روی صادرات و خدمات جلب کند. مخصوصا کسب و کارهای کوچک نیز بیشتر روی امر خدمات و فروش تمرکز کردند بنابراین در حال حاضر شرکت های کوچک از پشتیبانی های بهتری برای صادرات برخوردارند. در حال حاضر 50 درصد از شرکت های کوچک در انگلیس به امر صادرات مشغول هستند.


یک تیم تحقیقاتی اخیرا به بررسی 9000 کسب و کار کوچک پرداختند و متوجه شدند که بخش های مختلفی که در صادرات مشغول به فعالیت هستند حدود 24 درصد در حوزه ی صنعت، 41 درصد در تجارت عمده فروشی، 36 در صد در امر تحقیق و توسعه و 34 درصد در حوزه ی مهندسی و 25 درصد در حوزه ی دیجیتال و تکنولوژی است.


یکی دیگر از یافته های سازمان کسب و کارهای کوچک این است که آنها دریافتند مانع اصلی برای صادرات نرخ متغییر ارز است و این مورد توانسته تاثیر 35 درصدی در میزان صادرات توسط شرکت ها را داشته باشد و همچنین وجود بازار پر رونق و مشتری نیز 24 درصد در میزان صادرات تاثیر گذاشته عدم وجود سرمایه در گردش و کمبود بودجه هم توانسته 23 درصد در امر صادرات تاثیر بگذارد.


جان آلن رییس سازمان FBS(کسب و کارهای کوچک) میگوید: کسب و کارهای کوچک نقش بسیار بزرگی را در حوزه ی صادرات دارند البته این در صورتی است که چالش های صادرات با کمک دولتها تا سال 2020 حل شود و تا این زمان ارزش صادرات دو برابر افزایش یابد در این صورت 100000 صادر کننده جدید میتواند به بازار جهانی وارد شود.
او در ادامه میگوید: شروع به صادرات برای یک شرکت کوچک گام بسیار مهم و بزرگی است. بنابراین اکثر شرکت های کوچک در این زمینه نیاز به مشاوره و پشتیبانی دارند تا بتوانند با موانعی که در سر راهشان قرار میگیرد مقابله کنند. بنابراین باید آگاهی این شرکت ها در امر صادرات و فنون و قواعد آن بیش از پیش باشد.


آلن همچنین در ادامه افزود: استراتژی های که برای تمرکز در امر صادرات جهانی در نظر گرفته شده است باید به بازار جهانی کمک کند تا پتانسیل ها را بالا ببرد زیرا صادرات نیاز به بازار پویا دارد مثل چین بنابراین تمام تلاش ما این است که فرصت تمرکز بیشتری به شرکت های کوچک داده شود تا در این امر موفق باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بررسی وضعیت قیمت مسکن در ایران
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 31 فروردین 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر