یک راه ساده برای موفقیت صد درصد تضمینی

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 09:21

 

تاحالا دقت کردین خیلی از حرفهای قدیمی ها بدون تحقیق و پژوهش خیلی درست هستن و تقریبا همه به طور غیر رسمی آن را قبول دارند. یکی از این جملات خیلی ساده اما جادویی این عبارت است" از هرچی بدت بیاد سرت می یاد".

به گزارش بانکی دات آی آر، به تجربیات روزمره تان مراجعه کنید تا به حال چند مورد دیدید که هر آنچه مورد نفرت و ترس شخصی بوده به سراغش آمده اند.

دوستی می گفت : من از آدم سیگاری متنفرم، دود سیگار حال من رو به هم میزنه. جالب اینه  هرجا می رفتیم انگار مثل آهن ربا سیگاری ها رو جذب می کرد تاکسی، پارک ، منزل دوستان و حتی میهمانی ها!

خاطرم هست یکی از معلم های دبیرستان ما از واژه ببخشید بیزار بود و هر وقت دانش آموزی این اصطلاح را به خاطر مورد بی جایی به کار می برد مثلا وقتی اجازه می خواست می گفت : ببخشید اجازه هست ما بریم بیرون" یک ربع در مورد زیان های عذر خواهی بی مورد و کاهش اعتماد به نفس سخنرانی می کرد. بعد از چند ماه ازدواج کرد . به شکل خیلی تصادفی همسر ایشون یک از اقوام ما بود. جالبه بدونید یک تکه کلام داشت که روزی بیش از 50 بار به کار می برد می تونید حدس بزنید چی بود؟ بله دقیقا.

"معذرت می خوام گلاب به روتون شرمندم"!!

حساسیت یکی از موانع بزرگ رسیدن ما به موفقیت و خواسته هایمان است وقتی این حساسیت رو با چاشنی نگرانی همراه کنیم یقین بدانید که به خواسته هایمان نمی رسیم.

نگرانی مانع بزرگ رسیدن به موفقیت هاست. صبح تا شب برای بستن یک قرار داد تجاری جدید تلاش می کنیم همه جوانب رو سنجیدیم و کوچکترین نکات را هم رعایت کردیم.

اما می بینیم به خواسته مون نمی رسیم و با یک شرکت که از نظر کیفیت کاری خیلی از ما سطح پایین تری دارد قرار داد می بندن.

می دانید چرا؟

صبح تا شب خواب نداری. به همه گیر می دی با خانواده، همکاران و کارمندانت بد برخورد می کنی. شب ها بدون خوردن قرص خوابت نمی برد و جز به آن پروژه خاص فکر نمی کنی . فرزند و همسرت خواهش می کنن آنها را به پارک ، رستوران و یا تفریگاهی ببری دائم می گویی وقت ندارم و بگذارید تکلیف پروژه مشخص بشه. اگر موفق بشم به کارمندا پاداش می دهم ، با همسرم مهربان می شوم و فرزندم را به پارک می برم.

با این گرانی بی مورد خودت با دست های خودت قبل از شروع

فپروژه را با شکست مواجه کردی فقط خبرنداری.

می خواهی استخدام شوی ، همه مهارت های لازم راداری، رزومه کاری مرتبی آماده کردی ، قابلیت سخن گفتن و ارتباط گرفتنت هم خیلی خوب است. اما نگرانی و حساسیت بی موردت و تفکر به اینکه اگر اینجا استخدام نشم چی می شه از قبل تورا شکست خورده کرده است.

آنوقت کسی که به این مصاحبه به شکل یک تجربه جدید نگاه می کرده و قبول شدن و نشدن در آن برایش اهمیتی نداشته نفر اول و گزینه برتر می شود در حالی که او در مقابل مهارت های شما نقطه ای بیش نیست.

عصبانی نشو، نگو مملکه داریم با کسی بحث نکن ، در ها را به هم نزن چون تو خودت باعث عدم موفقیتت شده ای.

روزی که حساسیت بی مورد و ترس را کنار بگذاری قطعا موفق خواهی شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 1 اردیبهشت 93
20 سال زندان مجازات مرد بی گناه! ◄

مطالب مرتبط
بنر