آخرین جزئیات تغییر نرخ بنزین از زبان معاون رئیس جمهور

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 12:29

خبرگزاری تسنیم: محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز در گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه در زمینه ثبت‌نام مردم در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بخش اندکی درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 اعلام کرده‌اند، گفت: ابراز مردم حداقل دستمزدها بود و این نشان می‌دهد که مردم به حداقل دستمزدها پیش رفته‌اند. اگر این موضوع صددرصد درست باشد، نامطلوب است و اگر هم واقعیت نداشته باشد به شکل دیگری نامطلوب است.

وی اضافه کرد: البته آمارها هنوز خام است و بانک‌های اطلاعاتی باید در این خصوص کارهای دیگری انجام دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه میزان شرکت مردم در امر ثبت‌نام متناسب با نظرسنجی ما بوده است، اظهار داشت: 80 درصد ثبت نام‌ها از طریق آی پی شخصی و کافی‌نت و بقیه از طریق دفاتر کمیته امداد، بهزیستی و پیشخوان دولت انجام شد.

شریعتمداری اعلام کرد: تا 2،3 روز آینده قیمت بنزین، گازوئیل و سی ان جی اعلام خواهد شد و به طور قطع شیب قیمت کند خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما در خصوص اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت‌وگوهای خوبی با اتحادیه‌ها داشته‌ایم و در بحث کالاهای اساسی و موضوع حمل و نقل مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در بحث اتوبوس و حمل و نقل عمومی در 3 ماه نخست امسال قیمت‌ها را بر مبنای سال گذشته ببندیم، خطاب به معاونان استانداری‌ها افزود: به‌گونه‌ای اوضاع را کنترل کنید تا از بی‌نظمی و اجحاف به مردم و افزایش قیمت‌ها خودداری شود و این روزها با آرامش طی شود و منابع ایجاد شده در عرصه‌های بهداشت، درمان، بیمه و اصلاح حمل و نقل برون‌شهری مورد استفاده قرار گیرد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه از نظر ما باید دهک‌های 9 و 10 درآمدی در زمینه ثبت‌نام فاز دوم یارانه‌ها به سمت انصراف پیش می‌رفتند، گفت: ما در این زمینه نظرسنجی جالبی داشتیم و با نتایج خوبی مواجه شدیم و بر اساس این نظرسنجی به آنهایی که یارانه تعلق نمی‌گیرد، 45 درصدشان گفته بودند بهتر می‌توانیم یارانه‌ها را توزیع کنیم و عده‌ای هم گفتند اگر ثبت‌نام نکنیم به عنوان ثروتمند شناخته می‌شویم و مالیات سراغ ما می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: 91.2 درصد مردم رسما اعلام کرده بودند که در مرحله دوم یارانه‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در خصوص نحوه تبلیغ صدا و سیما برای انصراف مردم در مرحله دوم یارانه‌ها اظهار داشت: تلویزیون به گونه‌ای تبلیغ می‌کرد که مردم ثبت‌نام کنند ضمن اینکه دهک نهم و دهم جامعه در تبلیغ تلویزیون گم شده بودند و تلویزیون تلاش خود را برای ثبت‌نام مردم انجام داد. من دیروز بعد از ظهر در رادیو شنیدم که امروز روز آخر ثبت‌نام است از این رو مردم جا نمانند و ثبت‌نام کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► رئیس جمهور بیشترین افرادی که از هدفمندی سود می برند را معرفی کرد
ورود به حساب های شخصی افراد آغاز شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر