بررسی قانون استخدام در اروپا وآنچه شما باید بدانید

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 13:24


قوانین و مقررات کاری ممکن است در طول ماه ها و سال ها تغییرات جزئی داشته باشند و این برای کسانی که میخواهند وارد بازار کار شوند بسیار اهمیت دارد. برخی از قوانین در مورد استخدام، کارفرمایان، کارمندان و... است.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر جریمه هایی که افراد باید در حیطه ی کاری بپردازند افزایش یافته است در واقع از 6 آپریل سال 2014 میزان پرداخت جریمه های کاری از 100 یورو به 5000 یورو افزایش یافته است. علاوه بر اینها نرخ بیمه و حق پرداختی آن توسط کارفرما نیز افزایش داشته است. همچنین میزان دوره ی نقاهت یا استراحت برای مرخصی بعد از زایمان نیز افزایش یافته است. پرداخت ضمانت قانونی هر روز به میزان 25 یورو افزایش می یابد.

 

 

 

همیشه باید از تمام قوانین کار مطلع باشید حتی کارفرمایان باید این قوانین را در هنگام استخدام کارمندان به آنها یادآوری کنند. تمام سیاست های کاری که یک کارفرما باید داشته باشد این است که در چارچوب مقررات با کارمندان همکاری نماید این باعث موفقیت در کار میشود.


پرسش نامه هایی در زمینه بهبود وضعیت کار و شغل طراحی کنید و آنها را در اختیار کارمندان قرار بدهید با این کار شما از میزان رضایت شغلی آنها آگاه میشود. تبعیض قائل شدن در محیط کاری باعث بروز اختلاف میشود یک کارفرمای خوب هرگز نباید میان کارمندانش در احترام تبعیض قائل شود.


به همان میزان که قانون کار تغییر میکند بخش نیروی انسانی یک سازمان و شرکت باید سیاست های خود را در قبال این مقررات مشخص کند تا استخدام افراد مطابق با این مقررات باشد.


هر کسی باید قبل از استخدام از مقررات و قوانین کار که طبق وزارت کار مشخص میشود آگاهی کافی داشته باشد. مثلا شما باید بدانید که کارفرما میزان یک دوره ی حقوق شما را چه طور مشخص و تخمین میزند. ساعات اضافی کاری، مرخصی و سایر جزییاتی که در پرداخت حقوق شما دخیل هستند چه چیزهایی است. میزان مرخصی هایی که میتوانید در طول یک ماه بگیرید چه مقدار خواهد بود. اینها همه جزء قوانین و مقررات کاری است که یک کارمند در هنگام استخدام به نسبت کاری که انجام میدهد و ساعات کاری که مشغول است باید از آن آگاه باشد.


ساعت شروع و پایان کارتان و ساعات اضافه کاری به چه میزان افزایش حقوق برای شما خواهد داشت. شما باید برنامه ی منظم کاری را از کارفرما بخواهید و کارفرما باید برنامه روزانه را به شما ارائه دهد این جز مقررات است که در ساعات کاری برنامه ی مشخصی برای انجام امور اداری تنظیم شود. هر تغییر کاری در ساعات باید 24 ساعت قبل به کارمند ابلاغ شود و شما هم در صورت وجود کار ضروری باید قبل از آن کارفرما را مطلع کنید. این ها همه جزء قوانین و مقررات کار محسوب میشود که لازم است کارجویان از آن مطلع باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► شاخص بورس به نیمه ۷۴ هزار واحد رسید
رئیس جمهور بیشترین افرادی که از هدفمندی سود می برند را معرفی کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر