هزینه هایی که بر دوش شغل شماست

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 13:56


شغل هم دارای هزینه هایی است همین که کاری را راه می اندازید یا خودتان جایی استخدام میشوید هم هزینه هایی را بر دوش شما میگذارد. خیلی از شرکت ها هستند که از خیلی از این هزینه ها آگاهی نداشته و برایش برنامه ریزی نمیکنند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر درن فل کارشناس بحران مالی در مورد این هزینه ها مطالب بیشتری را عنوان کرده که در ذیل میخوانید.

 


همانطور که خیلی از افراد در این زمینه آگاهی دارند اگر شما یک تجارت را راه بیندازید حتما هزینه هایی هم باید برای آن پرداخت شود و البته بابت خیلی از این هزینه ها هم شما خدمات دریافت میکنید مثلا شما بسته به نوع کاری که انجام میدهید مالیات میپردازید و گاهی اوقات هم لازم است بدانید که در مورد پرداخت آن چه خدماتی دریافت میکنید یا نسبت به درآمدی که دارید چه مقدار مالیات می پردازید. اما هزینه هایی که باید در تجارت تان بپردازید و مهمترین آنها به شرح زیر است:

 

 

هزینه های اصلی
هزینه های یک کارمند یا یک کارفرما باید در وهله ی اول بپردازد حمل و نقل است که گاهی کارفرما باید هزینه حمل و نقل کارمندان را هم بپردازد. قطعا اگر با ماشین شخصی، ون، موتور سیکلت یا هر وسیله ای دیگری که استفاده کنیم هزینه هایی برای ما در بر خواهد داشت. پس حمل و نقل کارمندان جزء هزینه های اصلی یک کارفرما در یک سازمان یا شرکت بزرگ است. از دیگر هزینه های اصلی برای یک شرکت تجهیزات دفتری و اداری و موارد مصرفی مثل پرینتر و... است یا استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ ها که باید در یک شرکت به تعداد کافی وجود داشته باشد.


قبوض و اجاره
میزان اجاره بها موضوع اصلی برای کارفرما است یا حتی وام هایی که دریافت نموده نیز جزء هزینه های اصلی به حساب می آید. هزینه های اجاره شرکت هم باز بستگی به اندازه محیط دارد بنابراین اگر فضای کوچکی دارید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. علاوه بر صورتحساب هایی که هر ماه پرداخت میشود هزینه هایی هم بابت شارژ اینترنت استفاده از دستگاه های جدید در زمینه تکنولوژی و خیلی چیزهای دیگر که زیر مجموعه ی این هزینه ها محسوب میشوند توسط کارفرما پرداخت میشود.


سرمایه گذاری
این بخش به آنچه که شما برای پیش بردن روند کاری تان نیاز دارید مربوط میشود. در واقع هزینه هایی که سرمایه شما محسوب میشود مثل ماشین آلات، تجهیزات و... مثلا یک شرکت حمل و نقل به خرید ماشین های سنگین اقدام می کند و در واقع هدفش پیشبرد روند کاری است و این هزینه نوعی سرمایه گذاری است.
شاید لازم باشد در ابتدای راه اندازی یک شغل هزینه های گوناگونی هم پرداخت شود اما هیچ گاه نباید از پرداخت آن ها غفلت نمود زیرا بخشی از این هزینه ها یا تمام آنها جزیی از سرمایه گذاری محسوب میشوند.
اما یک تجارت خوب با وجود یک حسابداری تمام و کمال میتواند به مدیریت این هزینه ها بپردازد. همیشه باید حساب و کتاب تمام هزینه ها و فاکتورها و رسیدها را از حسابداراتان بخواهید تا بابت پولی که خرج میشود برنامه ریزی صورت بگیرد و در صورت اماکن در بخشی از قسمت ها صرفه جویی شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 1 اردیبهشت 93
فروش ویژه ایران خودرو آغاز شد ◄

مطالب مرتبط
بنر