تهیه لایحه استخدام فرزندان فرهنگیان

سه شنبه ، 2 ارديبهشت 1393 ، 09:15

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه اولویت استخدام فرزندان فرهنگی در آموزش و پرورش تهیه و تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی دقایقی پیش در جمع معلمان خراسان رضوی در محل فرهنگسرای مصلی‌نژاد، اظهار کرد: باید برای معلمان زمینه‌هایی فراهم شود تا نظرات و پیشنهاداتشان را به دستگاه تعلیم و تربیت منتقل کنند، وزیر آموزش و پرورش نباید خود را بی‌نیاز از مشارکت معلمان ببیند.

وی افزود: در حوزه افتتاح پارلمان معلمان باید گفت یکی از سیاست‌های بنده توسعه مشارکت بوده که این مسئله نیز به توسعه مشارکت تاکید دارد، این مشارکت‌ها باید در بخشهای مختلف از جمله برنامه‌ریزی‌های مدرسه و حتی برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش، تالیف کتب درسی و اظهار نظر در آئین‌‌نامه‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم اساسنامه پیشنهادی برای پارلمان معلمان و فرهنگیان تدوین شود، گفت: این اساسنامه به این دلیل باید تدوین شود که دقیقا بدانیم در این پارلمان در چه حوزه‌هایی کار می‌وشد و معلمان در چه حوزه‌هایی نظر و پیشنهاد می‌دهند و در چه زمینه‌هایی می‌توانند تصمیم‌سازی کنند چرا که در این قالب پارلمان معلمان دارای ابهامی در ماموریت و نقش آن بوده و شاید بدون تدوین اساسنامه تعریف روشنی از وظایف پارلمان معلمان نداشته باشید اما کلیتش مورد تایید بوده و ما به این پارلمان نیاز داریم. چرا که باید در برنامه‌های آموزش و پرورش نظرات معلمان را داشته باشیم.

فانی خاطر نشان کرد: اساسنامه از این حیث باید تدوین شود که در قالب این اساسنامه و آئین‌نامه مشخص شود صفر تا صد کار کجاست و این پارلمان باید چه کارهایی انجام دهد.

وی خراسان رضوی را پیشتاز افتتاح پارلمان فرهنگیان یاد کرد و افزود: آمادگی داریم پیشنهاد پارلمان خراسان رضوی را در برنامه‌‌ریز‌ی‌های آموزش و پرروش بگیریم و نهایتا نتیجه آن این باشد که معلمان احساس و ادراک کنند که آموزش و پرورش متعلق به آنها بوده و با علاقه از پیشنهادات آنها استقبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بنده از ماه‌ها پیش در رسانه‌ها مطلب اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان را در آموزش و پرورش پیشنهاد دادم، امیدواریم که لایحه آن را تهیه و از طریق مجلس پیگیری می‌کنیم، این مسئله به معنی آن نبوده که ما با این کار می‌خواهیم یک گام در مسیر معیشت فرهنگیان برداریم بلکه فرزندان فرهنگیان با ساختار سازمان آشناترند و تلاش می‌کنیم لایحه اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان را در آموزش و پرورش تهیه و از طریق مجلس پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دفترچه شماره دو دانشگاه فرهنگیان بوم‌هایی تعریف شده که سهمیه هر بوم را از همان بوم و برای همان بوم تعریف کرده‌ایم و پس از فارغ‌التحصیلی در همان بوم استخدام نیروها صورت می‌گیرد. فانی با اشاره به جایگاه بارز و والای معلمان بازنشسته تاکید کرد: تلاش کردیم از تجربه معلمان بازنشسته به عنوان سرمایه‌های آموزش و پرورش استفاده کرده و این سرمایه را به آموزش و پرورش برگردانیم و در قالب معلمان و مشاوران راهنما و یا بازرسان تخصصی آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار بنده از همه فرهنگیان این است که تلاش کنیم در دولت تدبیر و امید دانش‌آموزان را از برکات وجودی فرهنگیان متنعم کنیم، بارها گفته‌ام بزرگترین سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش امید، علاقه و حضور در صحنه معلمان است و با همین سرمایه می‌توانیم آموزش وپرروشی بهتر داشته باضیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم که این دوره که جنسی از خود شما که خدمتگزاری این وزارتخانه را عهده‌دار بوده بتواند نکته درخشانی را در این وزارتخانه به ثبت رسانده و در تاریخ آموزش و پرورش، معیار قرار گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► خبرداغ/خانم فرماندار از استقبال مردان حیرت‌ زده‌ شد+عکس
دلالی 18 هزار میلیاردی بانک مرکزی در بازار ارز ◄

مطالب مرتبط
بنر